Lekker bezig

De laatste tijd ben ik lekker bezig, maar (nog) niet echt met het bloggen, daar gaat verandering in komen, want ik mis het toch wel.

Ik ben vooral druk met dingen die een beetje nieuw zijn, op school ben ik nu het dyslexie aanspreekpunt, dat betekende in het begin vooral heel veel administratief werk en hopelijk binnenkort meer contact met de desbetreffende leerlingen. Natuurlijk horen bij de functie de nodige vergaderingen en met een collega van een andere vestiging breng ik binnenkort een bezoek aan een soort ‘dyslexie-beurs’. Kortom veel nieuwe, leerzame dingen en ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Verder ben ik eind vorig jaar begonnen met het lesgeven aan volwassenen en ik ben erg blij dat ik dit jaar weer een paar groepen mag begeleiden, want ik vind het erg leuk om te doen. Uit eigen ervaring weet ik dat het best lastig is om naast je baan, gezin en andere bezigheden ook nog te moeten studeren, want voor deze cursisten is het echt moeten.

En toen kwam daar plotseling ook nog de Breiclub.nl bij. Voor mij was het eerst gewoon een Facebook pagina, waar ik heel blij mee was en tegenwoordig hoor ik bij het team van Breiclub.nl, net alsof het zo moest zijn. De Breiclub zocht iemand die iets voor de pagina kon betekenen en zo hebben we elkaar gevonden. Ik probeer nu dagelijks iets breigerelateerd te plaatsen en dat lukt volgens mij wel aardig🙂

Nu is de Breiclub bezig om iets heel gezelligs te organiseren in februari 2016 en om daar invulling aan te geven, was er afgelopen zaterdag een brainstormsessie van een aantal leden van het team. Het was heel verrassend om ook de mensen te zien die bij de namen en de gezichten horen, het was vooral fijn om te zien dat breien en haken tegenwoordig toch ook iets is voor jonge mensen, want ik denk dat ik toch wel tot de oudsten van de groep hoorde, verder waren er leuke, creatieve jonge vrouwen met heel interessante plannen. Heel prettig dat ik deel uit mag maken van dit team.

Voor school ben ik nog lekker bezig geweest met twee lesplannen voor Nederlands om in te zetten tijdens de Anti-Pest-Week. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het plan dat ik had gemaakt bij het boek “Ik zwijg”  van Frank Geleyn. Lekker voorlezen, zelf lezen en natuurlijk uitdagende vragen beantwoorden, het was spannend om te doen, natuurlijk ook spannend hoe mijn collega’s het zouden vinden, maar volgens mij is alles goed gegaan. Het was weer een mooi project op school.

Ik heb eigenlijk alleen niet echt tijd gehad voor deel drie uit de serie Mert en Ellen, maar daar gaat nu verandering in komen, want de herfst sluipt naderbij en dat betekent voor mij meestal meer schrijftijd.

Vakantiefoto: tuininspiratie
Vakantiefoto: tuininspiratie

Geef een reactie

