Vakantievoorpret

Wat nemen we mee op vakantie?

Er zijn mensen die de sleurhut helemaal volstouwen met aardappels, hagelslag en ingeblikte, huisgemaakte gehaktballen en als er dan nog ruimte is gaat er ook ook een kilootje kaas mee, maar dat is niet het geval in Casa Breien.

Op de eerste plaats omdat we geen caravan hebben en op tweede plaats omdat het eten in andere landen een avontuur op zich is. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik me voelde toen er voor het eerst een “Plat fruit de Mer”  voorgeschoteld kreeg, ik verheug me er nu al op om te kijken of ze in Tenby (South Wales) ook zo iets hebben, Tenby is een havenstadje….

Mijn vakantievoorpret is kijken of er Farmer Markets, supermarkten en goede restaurants in de nabije omtrek zijn, want dat we in ons appartement kunnen koken weten we al en we verheugen ons nu al op een lekkere High Tea met scones en clotted cream.

Omdat we geen voedselpakketten meenemen blijft er voldoende ruimte over voor een heleboel andere dingen, zoals: boeken, dvd’s, breiwerk, renspul (niet voor mij) en natuurlijk scrabble. We nemen onze Spaanse lesboeken mee, net zoals een dvd-set van Pedro Almodovar, verder een paar Spaanse leesboekjes op ongeveer A2-niveau, want na de vakantie gaan we gewoon verder met Spaanse les.

Verder neem ik natuurlijk het Flowvakantieboek mee, dat was dit jaar een hele box en ik heb hem cadeau gekregen van onze Oudste Dochter, het is altijd leuk om die boeken een beetje bij te houden en er dan later weer eens in te bladeren.

Ik heb ook “De geluksvogel”  van Ilja Gort aangeschaft en die gaat ook mee. Jammer genoeg is die niet met Jongste Dochter mee geweest naar Ilja, toen ze daar bezig was met de Verdange Verte, de groene pluk, want dan had hij er misschien voor mij ook wel zo’n leuke opdracht in geschreven, want Jongste  Dochter had, heel lief, “Slurp Grand Cru” meegenomen om te laten signeren voor haar vader.

Klopt helemaal.
Klopt helemaal.

Er gaan ook wat stripboeken mee, o.a. “Agent 327”, want het is natuurlijk wel vakantie.

Geef een reactie

