Wereldreizigers

Afgelopen zaterdag is het gelukt en gisteren ook weer: vijf landen in een dag! Niet dat dat echt leuk is, maar het is toch wel knap dat het kan. Het komt allemaal omdat Jongste Dochter op het ogenblik stage loopt in Londen en wij haar natuurlijk even wilden zien. Vriendlief kon gezellig meereizen en onderweg het stuur even overnemen.

We slaan eerst rechtsaf om via Duitsland, want dan zitten we eigenlijk al meteen op de snelweg, weer terug te rijden naar Nederland om zo via België naar Frankrijk te rijden en daar nemen we dan de trein die ons door de tunnel voert naar Engeland en zo heb je dan vijf landen op de teller. De terugweg gaat natuurlijk in omgekeerde volgorde, maar het zijn weer vijf landen.

Londen was weer fantastisch, het is natuurlijk heel fijn om Dochterlief gezond en wel aan te treffen, maar het was dit keer ook heel leuk omdat ik met Jenny van de Rowan breiclub had afgesproken. Dit keer ben ik daardoor wel in een breiwinkel terecht gekomen. Jenny en ik zijn ook naar de bruidsjurkententoonstelling in het Victoria and Albert Museum geweest. Bovendien heeft ze me nog getrakteerd op een heerlijke lunch in een Italiaans restaurant. Maar, we begonnen bij Liberty’s, waar de Kerstafdeling al geopend was en waar ik natuurlijk meteen mijn eerste ponden over de balk heb gegooid, want natuurlijk had ik geen kerstbelletjes nodig.

Jongste Dochter had ook een mooi programmaatje voor ons in elkaar gedraaid. Zaterdag na onze begroetingen ben ik meteen in bed gaan liggen. Manlief en vriend zijn met JD naar de judotraining gegaan en hebben zich daar prima vermaakt. Daarna was het eigenlijk de bedoeling dat we ergens in de stad zouden gaan eten, maar ik was niet echt transportabel meer en op de kaart van het restaurant in het hotel stonden ook best lekkere dingen. De beslissing was snel genomen en het bleek een heel goede, we hebben een heel gezellige avond gehad met lekker eten en drinken en een leuk Nederlands meisje in de bediening.

Ze is er heel blij mee :)
Ze is er heel blij mee🙂

Op zondag zijn we eerst naar het V&A museum geweest om daar dit keer eens bovenin te beginnen en naar een tentoonstelling te gaan over disobedient objects. Wat is het toch een prachtig museum! We zijn er nu al een paar keer geweest, maar we hebben volgens mij nog geen tiende deel gezien, van wat er allemaal is. Verder zijn we die dag nog naar een shopping mall geweest, want de weersverwachtingen waren niet zo heel goed. ’s Avonds hebben we bij een Jamie Oliver Pop Up restaurant gegeten, heerlijk, vooral de Mudpie, daar zou ik nu nog wel een hapje van lusten.

Maandag was mijn dag met Jenny en de anderen zijn naar het History museum geweest en naar Camden Town om voor Zoonlief twee broeken te kopen. Vriend was daar nog nooit geweest en keek zijn ogen uit naar de prachtige en kleurrijke mensen die daar rondlopen. Toen Jenny weer op de trein naar haar huis zat, zijn wij even een pub ingedoken om daarna te gaan eten bij Da Mario het favoriete restaurant van wijlen prinses Diana.

Dinsdag was de terugreis en wat voor een, voorlopig kan ik geen auto, trein of bus meer zien.

JD moet nog iets meer dan twee maanden, in december gaan we weer, dat kan ik dan wel weer aan.

Geef een reactie

