De wereld rond

Voor mijn veertigste verjaardag, jaren geleden, kreeg ik van mijn zusje een Rowan Magazine en dat was het begin van de ellende. Ik was meteen helemaal verkocht, prachtig garen, prachtige boeken en een internationale webclub, waar ik meteen lid van ben geworden. Inmiddels zijn de meeste Rowanleden overgestapt op www.ravelry.com en daar onderhouden we nog steeds contact.

Een van de meest leuke dingen van deze club is de jaarlijkse exchange. Je geeft aan of je mee wilt doen en als je meedoet dat brei je iets voor iemand anders en iemand anders breit iets voor jou. Dit jaar heb ik een kanten sjaal gebreid voor iemand in Engeland en ik heb iets gekregen van Kyra uit Tasmania.

Als je je opgeeft moet je ook een vragenlijst invullen, wie is je favoriete designer? wat zijn je lievelingskleuren? Dat zijn de logische vragen, maar er wordt ook gevraagd naar allergieën en naar wat je wel of niet wilt ontvangen. Dat is heel prettig want je weet dan wat beter wat je het best kunt gaan breien. Bovendien kun je op Ravelry ook het profiel bekijken van degene voor wie je moet breien en je kunt ook zien wat die persoon al gebreid heeft en wat ze in haar ‘nog te breien’-lijst heeft.

Kijk maar eens wat de Exchange dit jaar voor mij betekende:

DSC01078
Kantshawl voor Arianwen in Engeland.
DSC01083
Bloemenkussen van Kira uit Australie.
DSC01082
Lieve extra’s uit Australie.

Ik heb intussen al een deel van de wol voor de Mystery deken binnen, jammer genoeg nog niet in alle kleuren die ik nodig heb voor het eerste vierkantje, nog even geduld dus.🙂

One thought on “De wereld rond

Geef een reactie

