Sandwich

Al mijn plannen voor leuke posts hier op mijn blog stranden een beetje omdat ik tussen twee laptops heen en weer aan het switchen ben. Op de een heb (bijna) geen internetverbinding en op de andere heb ik geen Word. Bovendien is de een heerlijk ouderwetse HP waar ik helemaal aan gewend ben, waar zelfs letters van zijn uitgesleten en die nieuwe is een Apple. Ik weet het, de droom van iedere gadgetliefhebber, maar ik ben nog niet om.

Het lukt me niet om trema’s en puntjes boven letters te plaatsen en het knippen en plakken (copy and paste) krijg ik ook nog niet voor elkaar, laat staan dat ik een heleboel schermpjes tegelijkertijd open heb. Tijd voor een cursus waarschijnlijk, maar meestal pak ik dan toch liever mijn oude laptop. Ik voel me aardig gesandwicht tussen appel en HP.

Toch zit ik nu te werken op het appeltje en ik hoop dat alles goed gaat, want op breigebied is er belangrijk nieuws op breigebied. Ik heb de eerste Rowan Mystery Knit Along Throw van de ontwerper Martin Storey gebreid. Ik leg op het ogenblik de laatste hand aan de 5,55 meter kabelrand en als die af is en als de nieuwe wol binnen is, dan begin ik met de tweede Mystery Knit Along, dit keer van mijn kleurengoeroe Kaffe Fasset. Dat kan alleen maar mooi worden!

Jammer genoeg kon ik niet meteen op de startdatum, 1 oktober, beginnen, want ik heb de wol nog niet, gelukkig is het patroon niet moeilijk en kan ik de draad vlug oppakken als de wol eindelijk aankomt. Het eerste dekentje bestond uit allerlei verschillende technieken, deze keer gaat het vooral om kleurgebruik.

Het breien van al die vierkanten is heel goed voor mijn Master Knitting programma, want ik had in het begin echt heel veel moeite met al die kleine proeflapjes, ik zat er steeds zo kritisch naar te kijken en nu heb ik heel veel kunnen oefenen met verschillende manieren van opzetten en afkanten, kabels en kant en andere patroontjes. Met het nieuwe dekentje gaat het vooral om strakke meerderingen, minderingen en het inbrengen van nieuwe kleuren, ook weer heel handig voor de Master. Ik denk wel dat ik een paar proeflapjes overnieuw ga breien, maar dat zal nu allemaal een stuk beter gaan.

kabeltjes
kabeltjes
Kant
Kant

Foto’s van de rest van het dekentje volgen snel.

One thought on “Sandwich

  1. Dit is op The Sausage Machine herblogden reageerde:
    Meesterlijk breiwerk!! En zeggen dat ik de kunstsokken van jouw hand nog niet op mijn blog ‘gearchiveerd’ heb: een ‘analoog’ prachtcadeau dat me vanuit de digitale ruimte zomaar in de schoot gevallen is! Kan ik de koude(re) seizoenen beter instappen dan op kunstige superkousenvoeten. So beautiful & warm & trendy! BEDANKT, Karin! En veel succes in je masterstudie Breien!

Geef een reactie

