Meesterlijk lapje?

Ik heb er drie weken op moeten wachten en toen was het plotseling toch, mijn garen voor het Master Knitting programma. De timing was geweldig, want die vrijdag zat ik gezellig in Utrecht bij Cecile. Desirée was er ook en samen hebben we de proeflapjes van Cecile bekeken, heel veel breiboeken bewonderd en natuurlijk gezellig gepraat. Nadat bezoek wilde ik ook zo snel mogelijk met mijn lapjes beginnen en ik was al bijna van plan om opnieuw garen te bestellen, maar dat was gelukkig niet nodig. Mijn Cascade 220 (Lilac Mist) lag voor me klaar!
Maar beginnen kon nog niet, want zaterdag hadden we een heel gezellige dag bij mijn zus en haar man, die 25 jaar getrouwd waren en zondag hebben dochterlief en ik een stuk of 50 voetbal cupcakes gebakken, die Kleinzoon op school zou trakteren, alvast voor zijn verjaardag, die in de vakantie valt.

Hoera, alvast
Hoera, alvast

Verder is er op school natuurlijk ook nog het nodige te doen tijdens zo’n laatste week voor de vakantie, maar vanmiddag mocht ik van mezelf proeflapje #1 breien.

De bedoeling van het hele mastergebeuren is dat ik kritisch naar mijn eigen breiwerk moet gaan kijken, daar heb ik van nature al een handje van en ik moest vanmiddag echt even om mezelf lachen, want alleen de opgezette steken heb ik tot twee keer toe weer uitgehaald en ook het gebreide boordje moest er een keer aan geloven, maar volgens mij is deze poging aardig geslaagd, al ga ik we een tweede eerste lapje breien, om dan de beste uiteindelijk mee te sturen. Ik ben ook wel een beetje benieuwd of de mensen van het Knitting Guild mijn kleur garen wel goedkeuren, want de proeflapjes moeten met een lichtkleurig garen gebreid worden en ik vind breien met wit of beige of zo een beetje de goden verzoeken, met heel licht garen op de pennen ben ik net de buurvrouw van Hyacinth Bucket, ik klots met koffie en laat hagelslag smelten op mijn breiwerk, kortom, ik heb heel bewust gekozen voor iets donkerder licht en dit is mijn eerste proeve van bekwaamheid/meesterschap:

boordje met ribbelsteek
boordje met ribbelsteek

Verder kan ik nog melden dat Meike haar adres heeft doorgegeven en dat ik de sokken naar haar verzonden heb. Voor Jacky ben ik nog druk bezig op naaldjes nummer twee, met inbreimotief. Het wordt heel mooi, maar het is arbeidsintensief.
Dit zijn de sokken voor Meike:
a1

Het bloggen en alle andere internetactiviteiten gaan nog steeds via het charmante kabeltje dwars door de kamer, ik ben benieuwd wanneer hier het draadloze tijdperk wederkeert.

One thought on “Meesterlijk lapje?

  1. Wow, dat ook ik de trotse bezitter ben van … meesterlijke sokken!! Of bakken of breien of bloggen of thrillerschrijven: het zit je allemaal als gegoten!

Geef een reactie

