Master breien?

Toen ik er voor het eerst van hoorde had ik echt zoiets van “Het moet niet gekker worden.” maar hoe langer ik erover denk, hoe leuker ik het vind. In Amerika kun je een masterstudie Breien volgen! Het mooie is dat het een online cursus is en dat je niet in Amerika hoeft te wonen om student te zijn.
De hele vakantie heb ik een beetje over het idee nagedacht en ik heb nu het knoopje doorgehakt, ik ga me aanmelden voor Master Level 1 Hand Knitting en als dat goed bevalt en daarvoor slaag, kijk ik of ik ook verder wil met Level 2 en uiteindelijk Level 3.

Voor dit eerste level moet ik 16 proeflapjes van diverse steken breien, 17 onderzoeksvragen over breien researchen en beantwoorden, een mutsje breien en twee pagina’s schrijven over het blocken van breiwerk en het onderhoud van gebreide items, dat moet toch te doen zijn?

In het hele verre verleden heb ik al eens een map met brei- en haakproeflapjes gemaakt. Dat was toen was het vak Textiele Werkvormen nog verplicht was op de Pedagogische Academie, waar ik een jaartje gestudeerd heb. Het lijkt me mooi om weer zo’n map met mooie lapjes te maken.
Ik hou je op de hoogte!

4 thoughts on “Master breien?

Geef een reactie

