Dag winterspelen, hallo lente!

Wat zijn het mooie Spelen geworden, met heel veel schaatsmedailles voor het Nederlandse team. Ik heb me toch een keer een beetje geërgerd aan de Nederlandse pers en dat was de dag na de prachtige winst van Jorrit Bergsma op de 10 kilometer, want in plaats van een mooie foto van een stralende winnaar, zie ik op de voorpagina van het sportkatern een foto van een verslagen Sven Kramer. Jammer! Jorrit is Olympisch kampioen geworden, hij heeft een snellere tijd neergezet dan wie dan ook en hij verdient dus volgens mij een ereplaats met foto op het genoemde katern en dan had een bladzijde later het verhaal van Sven kunnen komen.

Vandaag heb ik me trouwens ook een beetje boos gemaakt op de sportredactie van onze regionale krant. Dit weekend waren Huà en ik naar Düsseldorf om te genieten van de Grand Prix Judo en het was vooral gisteren genieten! Want nadat zaterdag al een bronzen medaille was gewonnen door Anicka van Emden, was zondag Noël van ‘End aan de beurt en hij werkte zich met allemaal mooie Ippons naar de finale, waar Griekse grootheid Ilias Iliadis hem opwachtte, die had trouwens nog best een pittige kluif aan Noël, die pas in de laatste 30 seconden tegen een achterstandje aanliep, maar Ilias is gewaarschuwd, er staat een nieuwe, jonge Nederlandse judoka klaar om zijn zegereeks te doorbreken. Twee medailles dus bij een prestigieus toernooi en wat staat er in de krant? Niets, noppes, nada, gelukkig hebben wij gezien hoe goed het was.
Het is nog steeds te bekijken via de JBN: http://www.jbn.nl/nieuws/DU16123_Noël+van+t+End+pakt+zilver+op+Grand+Prix+Düsseldorf.aspx

Natuurlijk kon ik mijn dekentje niet meeslepen naar Dússeldorf, maar toch ben ik mijn achterstand al een klein beetje aan het inhalen.

F13
F13

F14
F14

F15
F15
F16
F16

Gewoon rustig doorgaan, lijkt me.

4 thoughts on “Dag winterspelen, hallo lente!

  1. Hallo Hilde,
    Dankjewel voor je lovende woorden!
    Het moet een tweepersoonsdeken worden. Ik ben er al een paar jaar (!) mee bezig, Dit jaar is het finale-jaar. Aan het eind van iedere maand plaats ik een overzichtsfoto.

  2. ik heb ondertussen helemaal geen zicht meer van hoeveel vierkantjes al maakte en of je al dan niet “achterstand” zou hebben. Geef je ook soms een foto weg met het hele kunstwerk of is dat bewust de finalefoto? In ieder geval chapeau (dikke duim), ziet er elke keer weer mooi uit. grtjes

Geef een reactie

