Uithuilen

De trouwe lezers van dit blog weten dat ik uit een dalletje aan het kruipen ben, dat gaat niet van de ene op de andere dag en af en toe lijkt het alsof ik weer terug het ravijn ingedonderd wordt en vandaag is één van die dagen, hoewel er ook een heel positieve draai aan te geven is.
Het heeft allemaal te maken met mijn mooie bruine vest, dat bijna af zou zijn. Ik zou er vandaag de laatste hand aanleggen en toen ik mouw nummer één erin gezet had en het even aandeed om te zien hoe het allemaal viel, stokte de adem mij in de keel, het ding was veel te groot, hoe kon dat? Wat gebeurt hier? Ben ik gek?
Dus maar even helemaal teruggekeken naar alle stappen die in het breiproces gemaakt zijn, ik heb de maten van het werk gecontroleerd met de gegevens van het patroon en alles klopt! Daarna heb ik het hele patroon van A t/m Z nog een keer doorgenomen en toen was wel duidelijk dat ik nog lang niet helemaal de oude ben. Ik heb nog steeds concentratieproblemen, want hoe kon ik anders helemaal de verkeerde maat breien en bij alle controles tijdens het maakproces heb ik steeds rekening gehouden met die foute maat, behalve bij het aanschaffen van de wol, toen had ik wel de goede maat te pakken, vandaar dat ik een bol te weinig had.
Ik had mezelf de maat genomen en daaruit geconcludeerd dat ik maat L had, wol gekocht voor L en ik heb het hele ding in maat XL gebreid, dat is toch om gek van te worden???
Het goede nieuws is dat ik geen XL ben, maar ‘gewoon’ L en dat is toch een mooi idee, het andere goede nieuws is dat het breien de tweede keer veel sneller zal gaan, omdat ik veel minder toeren hoef te maken dan voor een XL, bovendien is het nog lang geen winter, want vandaag was het hier in Glanerbrug 10 graden, het vest heb ik dus nog niet echt nodig.

Maar goed, morgen ga ik het geval helemaal uithalen, daarna moet de wol lekker uithangen om te ontkreukelen en dan kan ik opnieuw beginnen.

Gelukkig gaat het met de sokken en het dekentje een stuk beter.

# 16
# 16

# 17
# 17

Linker- of rechtersok
Linker- of rechtersok

9 thoughts on “Uithuilen

  1. Wat jammer van al dat werk! Ik waagde me ooit – erg lang geleden – aan patroonbreien … het vergt constante aandacht en je ‘verbreien’ is zo gebeurd. De rust die echter van breien uitgaat, maakt beslist het ‘moeten’ herbeginnen goed. Ik zag de foto’s van je vest op een ouder blogje: prachtig gewoon!

      1. Oeps, dat heb ik fout gezien. Het komt wel opnieuw goed met het aandachtsprobleem – vertrouw ik – dan lukt het afwerken van je mooie breiwerken weer even vlot.

  2. Oh, ik leef me je mee. Dan heb je je zo verheugd op je vest en dan kun je het nog niet afmaken. Gelukkig is het wel herstelbaar. Sterkte ermee!

  3. Oh Karin, ik moest toch ook wel een beetje lachen om dit verhaal….;-) Je moet er de humor maar van in zien……je hebt gelijk…uithuilen en opnieuw beginnen……Heet wassen is zeker geen optie….;-) Succes; ik leef met je mee!

Geef een reactie

