Levensgenieter

Wat is er mooier dan met een wit wijntje, leuk gezelschap ergens in het zonnetje te zitten? Op die vraag kan ik natuurlijk antwoorden verwachten dat met een beker warme chocolademelk, leuk gezelschap ergens in een skihut ook goed toeven is, want over smaak valt uiteindelijk niet te twisten.

Jongste dochter zit nu in het tweede jaar van de Hogere Hotelschool en start binnenkort met de cursus voor wijncertificaat deel twee (WSET level2) en dat vinden wij hier thuis heel fijn. Huà en ik vinden het altijd wel gezellig om in wijnlanden op vakantie te gaan en daar wijngoederen te bezoeken dan een paar flessen als souvenir mee te nemen om op een later tijdstip dan nog eens rustig na te genieten.

Vorig jaar heeft dochterlief haar vader twee boeken gegeven, die zijn liefde voor wijn met zijn liefde voor lezen prima combineren en natuurlijk geniet ik daar dan ook weer van, want ondertussen heb ik ze ook allebei al gelezen. Het zijn niet meteen boeken om uitgebreid een recensie over te schrijven, want het zijn echt boeken voor op het nachtkastje of op de koffietafel.

Ilja Gort, de schrijver van de gekregen boeken, heeft een wijnkasteel in Frankrijk. Hij ‘maakt’ daar de welbekende Tulipe wijnen, die overigens heel lekker zijn, behalve wijnboer is hij ook een begenadigd schrijver. Ik heb af en toe zelfs hardop moeten lachen om zijn fraaie verhalen. Hij schrijft over zijn Kasteel, zijn geliefde, natuurlijk over wijn, maar ook over een heleboel andere dingen die hij allemaal meemaakt en doet in Frankrijk.

Na deze twee boeken ben ik heel nieuwsgierig naar zijn andere boeken, hij heeft zelfs een detective geschreven, De vrouwenslagerij, dat boek zou ik dolgraag willen lezen, die is met stip gestegen naar nummer 1 op mijn leesverlanglijst!

De boeken die ik gelezen heb en echt iedere levensgenieter aan kan raden zijn: Chateau Slurp en Slurp Grand Cru. Het lezen meer dan waard.

# 15
# 15

Geef een reactie

