De kaartclub

Tegen het eind van vorig jaar stuitte ik op een heel leuke uitwisseling (exchange), namelijk de book-bloggers-holiday-card-exchange-2013 en ik besloot om gezellig mee te doen. Je kon kiezen hoeveel andere boekbloggers je een kaart zou sturen en van wie je dus ook een kaart zou ontvangen.

In de kaart moest je, natuurlijk, iets over boeken schrijven en de kaart mocht geen religieuze afbeeldingen hebben om niemand tegen het zere been te schoppen of op de ziel te trappen. Je mocht ook een klein boek
gerelateerd cadeautje toevoegen en het geheel mocht niet duurder zijn dan een euro of zeven, inclusief porto.

Ik kreeg drie adressen toegewezen en ik heb kleurrijke, feestelijke kaarten uitgezocht met o.a. ballonnen, servies en taart, daar kan niemand zich bezwaard door voelen lijkt me. Als extraatje heb ik drie magnetische boekenleggers gekocht en in de kaarten heb ik vooral reclame gemaakt voor Heren van de Thee van Hella Haasse (The Tea lords), vooral om dat twee van mijn kaarten naar de USA gingen en ik het Nederlandse boek een warm hart toedraag.

Nadat de kaarten gepost waren, begon het grote wachten, hoewel dat best meeviel, want ik had vrijwel meteen een mooie zelfgemaakte kaart van Connie Flipse binnen, die zelf graag fantasy en thrillers leest. Zij raadde het boek ‘Wie wind zaait’ van Nele Neuhaus aan, die komt dus op mijn lijstje van nog te lezen boeken.

Net na de kerst kwam kaart nummer twee binnen van Rory O’Connor, zij raadde mij ‘Burial Rites’ van Hannah Kent aan en ze raadde ‘Doctor Sleep’ van Stephen King af, dat was de grootste teleurstelling van het jaar, wat haar betreft.

Kaart nummer drie heb ik nog niet ontvangen, ik wacht rustig af.

vierkantje # 5
vierkantje # 5

vierkantje # 6
vierkantje # 6

4 thoughts on “De kaartclub

  1. Wat leuk zeg! Connie ken ik wel (eerst via de blog, later in persoon) – leuk dat je een kaart van haar kreeg. Ook Rory ‘ken’ ik (via mijn Engelse blog).

    Ik kreeg zelf ook leuke kaarten. Volgend jaar weer!

Geef een reactie

