De terugweg

Er is één ding waar ik het afgelopen jaar echt goed in ben geworden, namelijk het uithalen van breiwerk. Ik kan nu ongeveer net zo snel uithalen als breien, want in 2013 heb ik heel wat uitgehaald! Ik heb fouten gemaakt met simpele breiwerkjes, met kabelpatronen en natuurlijk met kantbreien en met de meeste van de fouten heb ik korte metten gemaakt door resoluut de boel maar weer tot net voor de fout uit te halen.

Daardoor heb ik lang niet zoveel echt afgemaakt als ik wel zou willen, maar wat ik wel af heb gekregen is ook best mooi geworden, neem bijvoorbeeld de Christel Seyfarth sjaal, daar ben ik echt heel gelukkig mee, maar die heb ik ook bijna helemaal uit moeten halen. sjaal4

Ik heb dit jaar bijna niet aan mijn vogelvest gewerkt, omdat ik veel te bang was om die te verprutsen. Dit jaar gaat het vast veel beter en daarna staat er nog één Seyfarth jas op mijn verlanglijstje, wie weet kom ik daar ook nog wel aan toe.

Voor de afgelopen kerst had ik een kabel-en-kant-vest af willen hebben, maar ook hier speelde gebrek aan concentratie mij parten en hoewel ik een fout in het achterpand heb laten zitten. (“Moet je zo streng zijn op jezelf?” was de vraag van mijn psychologe) De mouwen gingen gewoon weer in twee keer, want anders zouden ze niet in de panden passen. Het voordeel is wel dat je het patroon op een gegeven moment kunt dromen.

Dit jaar staan er een paar mooie projecten op stapel, maar geen ‘verzoeknummers’, want daar word ik alleen maar zenuwachtig van🙂

Natuurlijk houd ik hier mijn voorgang een beetje bij.

vierkantje #3
vierkantje #3

vierkantje #4
vierkantje #4

Geef een reactie

