Taai taai

Lekkere uitdaging!
Lekkere uitdaging!

Vorig jaar heb ik me aangemeld bij de “Ik lees Nederlands”-uitdaging van Judith Boekblogger omdat het me een goed plan leek om me weer wat meer op Nederlandse boeken te concentreren en ik heb er ook best veel gelezen in 2013, alleen het schrijven van de recensies bleef wat bij de goede bedoelingen achter, maar dat kan dit jaar ook nog wel.

Ik ben vorig jaar gestart met War and Peace van Leo Tolstoi en na wat aanloopproblemen, heb ik het toch helemaal uitgelezen, het blijft een vreemd idee dat jonge mensen te voet en te paard heel Europa doorkruisen om onder onmogelijke omstandigheden elkaar af te slachten. Tolstoi beschrijft heel beeldend hoe de families, verscheurd door de oorlog, toch manieren vinden om door te leven. Het blijft een aangrijpend boek.

Verder heb ik nog een paar Engelse boeken gelezen, maar op mijn Nederlandse lijstje ben ik ook best trots, want het is een bonte mengeling geworden, met auteurs als: Ilja Gort, Renate Dorrestein, Herman Pleij, Gerbrand Bakker en Tommy Wieringa. Ik zal het stapeltje er nog maar eens bij pakken, want het is best prettig om er toch iets over te vertellen, al was het alleen maar om zelf een soort ‘naslag’ te hebben voor als ik een boek nog eens wil lezen, een volgende keer lees ik toch anders en vallen me andere dingen op.

Ik heb dit jaar dus voldoende om over te bloggen!

vierkantje # 2
vierkantje # 2

Geef een reactie

