Blik

Om te beginnen wens ik jullie allemaal het allerbeste voor 2014!

Ik vind de periode kerst-oud-nieuw altijd een beetje lastig, want moet ik terugblikken of juist mijn blik naar het nieuwe jaar verplaatsen, naar alles wat komen gaat. Is het louterend om even stil te staan bij het voorbije jaar of schuurt het tegen net geheelde wonden? Moet ik een lijstje maken met alles wat ik dit jaar wil doen, of ligt de lijst met niet gehaalde doelen daarvoor nog te fris in mijn geheugen?

Gelukkig heb ik een heel jaar om mij daarop te bezinnen, 365 dagen, iedere dag opnieuw weer met goede moed beginnen en proberen die dag tot een goed einde te brengen, dat lijkt me een goed voornemen. Voor mij dit jaar geen lees-uitdagingen, breien voor goede doelen of andere heel interessante, maar voor mij nog niet haalbare, projecten. Dit jaar doe ik het rustig aan, ook al omdat één van mijn plannen gisteren al in duigen is gevallen, namelijk iedere dag bloggen🙂

Natuurlijk heb ik wel plannen voor het nieuwe jaar en ik heb ook wel gedachten over het afgelopen jaar en al die plannen en gedachten ga ik hier ook met jullie delen, want ik ben nieuwsgierig naar jullie ideeën hierover, want is het belangrijk om doelen te halen of moet je juist mild voor jezelf zijn? En, hoe bepaal je of een doel haalbaar is of niet?

Ik zou het bijvoorbeeld heel fijn vinden als het mij zou lukken iedere dag een vierkantje aan de lappendeken voor zoonlief te breien, dat zouden er dan 365 zijn bij de 300 die ik al heb gebreid en dan zou hij af zijn! Gisteren is het gelukt en straks ga ik er ook nog even voor zitten, want ik heb een mooi restje gevonden, misschien worden het vandaag zelfs wel twee vierkantjes en misschien lukt het morgen wel weer om hier iets te schrijven en dat gaat dan over lezen….

Wordt vervolgd.
dekentje20143

Het eerste vierkantje van 2014.
Het eerste vierkantje van 2014.

2 thoughts on “Blik

  1. One step at a time… dat is toch de manier, denk ik. Ik wil zelf vaak veel te veel in één keer met een heleboel frustratie tot gevolg omdat dat natuurlijk niet lukt. Je stelt je realiseerbare doelen, als ik het zo lees. Ik ga er een voorbeeld aan nemen.

    1. Dankjewel voor het compliment. Het is voor mij uit nood geboren en ik begin er nu eindelijk een beetje aan te wennen dat ik niet alles meer hoef of moet en dat ik het voor mij handiger is om me gewoon te concentreren op wat wel haalbaar en dus leuk is. Ik wens jou veel succes met jouw doelen🙂

Geef een reactie

