VerBIJsterend

Hoewel ik het gevoel heb enigszins in herhaling te vervallen, wil ik het in deze blogpost toch weer eens over De Bijenkorf hebben. Ik heb al geschreven dat de vestiging hier in Enschede gaat sluiten en om dat te ‘vieren’ geeft De Bijenkorf nu kortingsbonnen uit om te gebruiken in hun webwinkel. Het bezoeken van de webwinkel moet op deze manier een ‘belevenis’ worden en inderdaad, het bezoeken van de webwinkel is een heel unieke ervaring.
Voor de lezer die nu gaat denken dat deze blogpost gaat over Internetshoppen voor Dummies: ik kan je geruststellen, ik ben heel ervaren in het wereldwijde winkelen, zo heb ik al wol uit IJsland binnen laten komen en voor zoonlief heb ik ooit eens heel speciale ninja schoenen in Japan besteld en zelfs dat is gelukt. Ik ben dus wel wat gewend.
Ik ben er in ieder geval aan gewend dat een webwinkel je op de hoogte houdt van de status van de bestelling en dat je een mailtje krijgt als er iets niet klopt.

Maar goed, ik dwaal af, want ik wilde vertellen over de unieke ervaring die ik helaas nog steeds aan het ervaren ben. Op 28 november heb ik een bestelling geplaatst voor zes Rituals Hot Towel setjes, dit zouden Sinterklaas cadeautjes voor de kinderen en voor een lieve vriendin moeten worden. Ik kon aangeven hoe ik wilde betalen en ik koos ervoor om mijn Bijpunten in te leveren, want die bewaar ik meestal voor de feestdagen, ik moest ook nog een kleiner bedrag met mijn Bijcard betalen, ook geen probleem en ‘plok’ daar was de bevestiging al binnen. Op dat mailtje stond te lezen dat ik er een Ritualscadeautje bij zou krijgen, helemaal mooi dus. Ik verwachtte eigenlijk dat ik het pakje de volgende dag bij ‘onze’ Bijenkorf op kon halen, maar dat mailtje kwam nog niet binnen.

Uiteindelijk heb ik op vier december mijn bestelstatus op de site maar eens opgezocht, want misschien was men vergeten mij een mailtje te sturen dat het binnengekomen was en lag het pakketje al lang in Enschede, je weet het namelijk maar nooit met die Sinterklaas- en Kerstdrukte. Maar tot mijn grote verbazing stond er dat de betaling incorrect was….. Geen idee waarom, dus ben ik gaan bellen met van die jonge knullen die er ook maar zitten om je van het kastje naar de muur te sturen, als je tenminste geluk hebt en niet tussen wal en schip raakt. Knul nummer een kon mijn bestelling nog terugvinden en raadde mij om de cardservice te bellen en dat was mijn volgende telefoontje. De jongeman kon gelukkig iets meer voor me doen, hij kon me namelijk op de seconde af doorgeven wanneer het bedrag door de service geaccordeerd was, kortom, er is niets mis met mijn gedeelte van de betaling, hij zou me even terug verbinden met De Bijenkorf, maar dat mislukte en hij adviseerde om het zelf later nog maar eens te proberen.
Zo gezegd, zo gedaan en ik kreeg medewerker nummer drie voor de kiezen, inmiddels kon hij mijn bestelling niet meer terugvinden, maar, zo verzekerde hij mij, er was in de drukte een soort storing geweest en daardoor was er vertraging ontstaan en misschien moest ik maar rustig even afwachten…..

Nou ja, dus niet, ik heb direct een mailtje gestuurd naar de klantenservice en ik zou binnen drie werkdagen bericht ontvangen. Meteen daarna kreeg ik een mailtje met een enquête over hoe mijn e-mail was afgehandeld en tegen die tijd begon ik te denken “Wie is er hier nu gek?” gelukkig ben ik al een paar maanden in therapie, dus was het antwoord dit keer niet meteen “IK” maar kon ik nu eens meteen een ander aanwijzen.

Uiteindelijk heb ik een week gewacht voor ik een nieuw mailtje stuurde, want misschien gingen ze uit van drie werkbare dagen en wie weet precies hoe druk het daar is, als iedereen zulke problemen met de uitlevering van de bestelling heeft als ik, is het megadruk! Gelukkig kreeg ik dit keer wel meteen bericht, Mevrouw S. heeft contact opgenomen met de webshop en die geeft aan dat ze van mij geen bestelling hebben ontvangen, dit ondanks dat ik in mijn mailtje de orderbevestiging en mijn status heb bijgevoegd, vers van hun webpagina geplukt. Als ik inlog kan ik nog steeds mijn bestelling zien, zes setjes en een cadeautje… mijn Bijpunten zijn foetsie, gelukkig is het bedrag nog niet van mijn card afgeschreven, hoewel ik die 34 euro aan Bijpunten natuurlijk ook zonde van het geld vind.

Ik heb maar weer een mailtje gestuurd met het verzoek om ook even te kijken naar de aanhangsels bij mijn mail.

Verder denk ik dat deze ervaring zo uniek is, dat ik dat graag zo wil houden, als ik iets van De Bijenkorf wil, wacht ik wel tot ik weer eens in Utrecht ben, in de webwinkel zien ze mij niet meer.

Misschien voor Kerst?
Misschien voor Kerst?

4 thoughts on “VerBIJsterend

  1. Wat ontzettend frustrerend. Ik heb zelf een webwinkel en dit wil je ten alle tijden voorkomen, tevreden klanten is toch je eerste doel. Maar blijkbaar is dat bij zo’n groot bedrijf minder makkelijk dan bij een eenmanszaak als die van mij. Ik hoop echt dat ze het op een goede manier voor je oplossen en ook nog een beetje snel.

  2. Wel herkenbaar. Je beschrijft dat goed! Vergelijkbaars heb ik ook al eens meegemaakt: proberen contact te maken als er iets ‘loos’ schijnt met de bestelling, loopt niet altijd van een leien dakje. Zou niet elke webshopper zo’n ‘gedoe’ al eens meegemaakt hebben? Ha, die online shopexperience is dus niet altijd zo geweldig uniek. Hehe. Hopelijk geraak je snel en wel aan je cadeaus!

    1. Ik heb er nog even over getwijfeld of ik er wel over zou bloggen, maar het mailtje was niet echt klantvriendelijk…
      Ik hoop ook dat ik de cadeautjes nog krijg, want dan kunnen ze misschien nog onder de boom…

Geef een reactie

