Met plezier

Vandaag kregen we ons tekstboek “Con Gusto” binnen, want Huà en ik gaan “Met plezier” Spaans leren. Eigenlijk is het de bedoeling dat Huà het gaat leren, maar ik mag gelukkig ook mee naar de cursus.
Natuurlijk hoort hier een verhaal bij. Het zit namelijk zo: Huà en een paar ‘(oud-)collega’s gaan volgend jaar naar Peru om de Machu Picchu trail te lopen en om een project te bezoeken dat door hen gesponsord wordt. Nu wordt er in Peru Spaans gesproken en de heren kwamen op het idee dat het wellicht wel handig zou zijn om dan een paar woorden Spaans te kunnen spreken.

Dat is natuurlijk een fantastisch idee en ik wilde dolgraag ook mee, naar de Spaanse les, niet naar Peru, in ieder geval niet voor die trail🙂

De boel werd in gang gezet, er is een docente gevonden, die heeft ons dit boek voorgeschreven en donderdag hebben we de eerste les.

Jongens, ik ben blij dat ik mee mag doen, zo kunnen Huà en ik mooi samen het huiswerk maken.

http://www.congusto-online.nl/content/ConGusto1/aanvullend%20materiaal.html#Instaptoets

Straks eens even kijken of ik een CD met Spaanse liedjes heb, dan kan ik lekker meezingen.

4 thoughts on “Met plezier

  1. Leuk om samen te doen! Ik leer Spaans via duolingo, een gratis online website. Is heel leuk om te doen, maar wel veel beperkter dsn een docente natuurlijk. Misschien leuk voor erbij.

  2. Bewonderenswaardig! Veel plezier en succes voor u beiden! Gezellig. Goed idee, misschien moest ik ook maar eens een nieuwe taal gaan leren …

    Heb gelezen dat dat jong houdt: beter dan kruiswoordraadsels, puzzels, informatie opdoen, wat je kunt en kent ‘onderhouden, en socializen. Iets totaal nieuws leren, wat dat ook is (een muziekinstrument bespelen, leren metsen, sterrenkunde leren, wat ook) zou nog het sterkst de veroudering van de hersenen tegengaan. Aan de slag, denk ik dan.

Geef een reactie

