Lekker winkelen, deel 1

We waren in Schotland voornamelijk voor de rust en de natuur. Edinburg en Glasgow hebben we dan ook links laten liggen, daar komen we vast nog wel een keer als we echt een stedentrip willen maken. Dunoon, het plaatsje waar wij in de buurt zaten, was heel erg klein en niet zo heel gezellig.

Het lekkere winkelen bleef beperkt tot de kleine shops die bij de huizen en tuinen hoorden, waar we geweest zijn. De buit valt daarom wel mee, wat zaden van Schotse planten, een paar kaarten en een “Kerst-Westy” voor bij onze verzameling kerstboomspullen.

Stirling is de enige ‘grote’ stad die we bezocht hebben en daar hebben we zo lekker geslenterd en geshopt dat er geen tijd overbleef om ook nog het kasteel aldaar te bezoeken, het was maar goed dat we daar niet begonnen zijn, want dan hadden we veel mooie dingen gemist, want als ze één ding goed kunnen daar in Schotland dan is het wel Opruimen. Huà en ik zijn beiden heel goed geslaagd en onze garderobes zijn goed aangevuld. Ik ben erg blij met mijn zwarte kanten jurkje en goudkleurige vest van Laura Ashley. Hier in Nederland heb ik altijd moeite met de maten, maar de Engelse maten zitten altijd goed. Gelukkig heeft Nederland nog een paar Laura winkels over, maar niet meer in Utrecht, waar zoonlief woont, die bezoeken kan ik niet meer combineren.

Lekker winkelen bestaat voor ons tweetjes ook uit uitgebreid in boekenwinkels snuffelen op zoek naar judo- en breiboeken, boeken over de geschiedenis van de plaats waar we zijn en natuurlijk ook gewoon leesboeken en kookboeken. Natuurlijk hebben we van alles wat gevonden en omdat we ze niet konden laten liggen, hebben we er ook heel wat gekocht in alle genoemde genres.

Ik ben vooral heel erg blij met The Cuckoo’s calling van Robert Galbraith (J.K. Rowling) en het Innocent Smoothie recipe book. Jammer genoeg heb ik het eerste boek al uit. Dat was echt zo’n boek dat je uit moet lezen en als het dan uit is, dat je het dan vreselijk vindt dat het uit is omdat het zo goed was. Gelukkig is het zo geschreven dat het volgens mij wel weer een serie moet worden, net als HP. Het boek is een detective, de hoofdpersoon Cormoran Strike moet uitzoeken of een vermeende zelfmoord toch moord was, 449 bladzijden spanning van de beste soort. Halverwege had ik al een vermoeden en toen vroeg ik me af hoe dat zou kunnen. Ik had gelijk, maar het bleef tot het laatst spannend, alles klopte als een bus en toch zijn er voldoende aanknopingspunten voor nog een paar delen, want ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met Cormoran en Robin.

Huà heeft uit het smoothie boek al een heerlijke Peach Melba Thicky gemaakt en die smaakte naar meer!

boek1

2 thoughts on “Lekker winkelen, deel 1

  1. Dat klinkt als een hele leuke vakantie! Ik ben één keer in Scotland op vakantie geweest en wil graag nog eens. Grappig dat jij een echt Brits figuur hebt (ik helemaal niet, altijd moeite om kleren te kopen toen ik in Engeland woonde).

    Dat boek heb je inderdaad snel uitgelezen. Ik weet nog niet of ik het ga lezen.

Geef een reactie

