Vakantie in Schotland

We zijn weer veilig terug van twee weken vakantie in Schotland, waar we helemaal zonder internetverbinding en daardoor ook geen blogfaciliteiten zaten. Tijd om weer eens een update te verzorgen.

Onder het motto “prepare for the worst and hope for the best’ had ik reisziektetabletten bij de apotheek en spuugzakken bij de ANWB-winkel gekocht, want ik zag die bootreis vanaf Hoek van Holland niet zitten, behalve die bootreis stonden er ook nog een flinke autorit en nog een stukje op een pontje te wachten. Wie mij een beetje kent weet hoeveel last van reisziekte ik heb en dat vooral boten het slechtste in mij naar boven brengen, ik ben zelfs een keer ziek geworden terwijl de boot nog vast lag in de haven…
Gelukkig was het heel rustig weer, de zee was bijna spiegelglad en ik heb nergens last van gehad.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Onze logcabin net buiten Dunoon in Argyle Forrest was fantastisch, alles was tot in de puntjes geregeld en we voelden ons meteen thuis, hier konden we het wel twee weken uithouden. Het weer was voor Schotse begrippen ook geweldig, we hebben eigenlijk maar één echte regendag gehad, voor de rest was het af en toe wel bewolkt, maar meestal scheen de zon. Het was niet zo warm als de achterblijvers hier in Nederland hadden, maar het was prima weer om dit gedeelte van Schotland een beetje te verkennen.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Schotland stelde niet teleur, het was prachtig, het ene moment lijken de meren, bergen en wolken groen en als de zon er een beetje schijnt, krijgt alles een blauwe glans. Huà heeft een dagtocht onder leiding van een gids gemaakt in de Hooglanden, iets waar ik me maar niet aan gewaagd heb. Die dag heb ik een tuin bezocht die op anderhalve kilometer van ons huisje van lag, die was ook zeker de moeite waard, maar kon niet tippen aan de ervaringen van Huà die dag.

Rondom onze cabin die “Eekhoorn” in het Schots heet, waren veel inlandse ‘rode’ eekhoorns te zien en het was er ook een komen en gaan van allerlei vogels. We zaten helemaal goed, daar midden in het natuurgebied. Tijdens onze wandelingen hebben we ook nog een zeehond gezien en ook kwamen we op een bospaadje waar het krioelde van de kleine kikkertjes, het was levensgevaarlijk voor die kleine diertjes dat wij daar liepen, want ze waren met zoveel dat ze bijna niet te ontwijken waren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Natuurlijk valt er nog veel meer te vertellen over onze vakantie, bijvoorbeeld wat we allemaal gelezen hebben, maar dat komt morgen.

One thought on “Vakantie in Schotland

Geef een reactie

