Slakkengangetje

malta1malta2
Kleinzoon heeft vorige week netjes zijn eerste judo-examen gehaald en op school gaat het ook goed, hij gaat netjes over naar groep vier, maar eerst lekker vakantie vieren. Met de zomerse temperaturen meteen al bij het begin van de vakantie moet dat goed komen.

Met mij gaat het langzamerhand ook een beetje beter, gisteren heb ik zelfs een Indiaas menu met drie verschillende gerechten en kant-en-klare naans uit de oven precies getimed op tafel weten te zetten. Dat is heel wat beter dan zitten stressen boven een cake-recept. Ik denk dat ik morgen weer eens iets ga bakken, want de jongste komt dan even thuis en er moet wel iets gevierd worden, ze heeft haar eerste jaar Hogere Hotelschool gehaald.

Trouwens, over bakken gesproken, met mijn “Koekjeslijst” gaat het ook heel goed, natuurlijk loop ik wel achter met de recensies, maar ik heb paar interessante Nederlandse boeken gelezen, het mooiste boek daarvan is een kookboek, dat een echte aanrader is: “Couperus Culinair”. Het is een niet alleen een kookboek, er staan ook fragmenten van boeken en korte verhalen in. Verder heb ik twee boeken van Renate Dorrestein gelezen, een boekje van Ilja Gort en een boek over Anna Bijns. Natuurlijk ben ik in de makkelijke boeken begonnen en kan ik me steeds beter concentreren, waardoor het boek over Anna Bijns nu ook gewoon goed gaat.

Wat nog niet zo goed gaat is het breien van iets ingewikkelder dingen, gelukkig heb ik de “Maltezer Shawl” van Christel Seyfarth op de pennen staan en hoewel dat er pittig uitziet, valt het heel erg mee. Vooral omdat ik het al een keer helemaal uit heb moeten halen door een stomme leesfout, ik zat daardoor wel meteen heel goed in het patroon en in het ritme van het breien. Ik ben alweer toe aan de twaalfde rij bloemen en ik heb dit keer wel iedere naald twee steken gemeerderd. Misschien komt mijn concentratievermogen toch een beetje terug?

Jammer genoeg komt mijn uithoudingsvermogen nog wel flink te kort. Het blijft voorlopig even bij korte wandelingen, die ik steeds een beetje probeer uit te breiden.

2 thoughts on “Slakkengangetje

  1. Neem de tijd een slak te zijn, ze dragen niet voor niets hun huisje (de meeste dan toch) op hun rug. Moe … effe wegkruipen en uitrusten. Sterkte en in ieder geval dat breiwerk WAUW!

  2. Je shawl ziet er al mooi uit.

    Fijn dat je kleinzoon het judo examen heeft gehaald. En wat zul je trots zijn op je jongste.

    Wat lastig en vervelend zeg van die burn-out, heel veel sterkte daar mee.

Geef een reactie

