Knettergek

Het is een beetje stil hier, vooral omdat ik hier niet wil schrijven over burn-out en hoe daar weer uit te komen, maar de situatie is niet anders. Ik heb nauwelijks energie en mijn focus is een beetje zoek. Een van de medici die ik de tussentijd gezien en gesproken heb, vertelde me dat ik niet zelf moest proberen om mezelf uit het moeras te trekken, maar dat ik hulp in moest roepen. Het zelfhulpboek staat weer op de plank en ik ben inmiddels bij een psycholoog geweest, maar ook bij mijn orthomolucair therapeute en beiden zijn het met elkaar eens: ik heb geen mental disorder, maar een flinke burn-out, waardoor mijn energie tamelijk foetsie is.

Maar niet alleen mijn energie is weg, ook mijn aandacht is compleet aan de zwier, ik wil wel dingen en ik doe ze ook wel, maar ik moet ze net zo snel weer opnieuw doen. Een cake bakken is nu zelfs moeilijk, want ik moet het recept lezen en daarna moet ik alles checken: stond er echt vier eieren? dus die eitjes klaar leggen en nog even in het recept kijken of het klopt. Uiteindelijk staat het dan wel in de oven, maar dan vergeet ik de keukenwekker te zetten. Gelukkig kun je ook ongeveer ruiken wanneer het wel lang genoeg is geweest.

Boodschappen doen is ook erg leuk, ik maak een lijstje, dat vervolgens gewoon op tafel blijft liggen en kom in ieder geval niet thuis met datgene waarvoor ik eigenlijk naar Appie ging. Dat is allemaal nog tamelijk onschuldig, want dat overkomt iedereen weleens, maar er zijn ergere dingen, zoals breien.

Voorheen hoefde ik zelden of nooit iets uit te halen, maar mijn vogelvest blijft voorlopig even een brug te ver, want ik had besloten dat ik maar lekker met het shawlpakket moest beginnen. De shawl moest twaalf rijen van bloemen krijgen en zover was ik ook, ik had alleen één miniscuul klein foutje gemaakt bij het lezen van het patroon. Ik moest namelijk elke naald aan beide zijden een steek meerderen in de tweede steek. Op de een of andere manier heb ik dat gelezen als in iedere tweede naald….. Toen ik dus die twaalf rijen had, vroeg ik me af waarom de sjaal niet zo breed was als ik verwachtte en waarom ik zoveel garen over had, dus uithalen maar.

Verder ben ik ook bezig met een lekker therapeutisch kabelpatroon, het moet een omslagdoek worden van 1.80 meter  met zes verschillende kabels. Het ging heel goed, maar na ongeveer 1.10 meter begon het, stukje breien, tien centimeter uithalen omdat er een kabel verkeerd gekruist was, weer breien, weer uithalen. Het gaat nu ongeveer goed, vandaag heb ik maar twee keer een heen en een teruggaande naald uit hoeven te halen. Het duurt allemaal dus wat langer.

Omdat dat allemaal niet goed gaat, vind ik het vervelend om te bloggen, wat als er allemaal fouten in staan, die ik niet (meer) zie?

Maar aan de andere kant, ik mis het schrijven wel, dus als het niet helemaal goed gaat, jammer, dan verander ik het wel weer op het moment dat ik het zie of dat jullie gaan klagen🙂

Het begin, ver voor de uithaalactie.
Het begin, ver voor de uithaalactie.

 

8 thoughts on “Knettergek

  1. Het valt wel mee met de taalfouten. Ik heb niks kunnen ontdekken🙂
    Vervelend dat je je niet goed voelt. Sterkte ermee. Misschien moet je er eens uit. Kom naar Fryslân. Houden we een reünie en gaan lekker bijkletsen!!

  2. Ik heb wel al een hele tijd niets van me laten horen en dan lees ik plots dit. Heel veel sterkte wens ik je. Ik kan me voorstellen dat het niet elke dag even vlot gaat maar heel stilletjes komt het wel weer goed. Veel moed!

  3. Lekker blijven schrijven! Foutjes maken is hooguit ergerlijk voor jezelf (als je het breiwerk steeds weer moet uithalen), maar heus niet voor je lezers hoor, die lezen er wel omheen en vinden het veel te fijn dat je af en toe weer blogt. Hou je taai!

  4. Gewoon lachen om al die rare situaties, dat helpt;-) Misschien smaken je cakes nog lekkerder door dat ene eitje extra….of hebben ze een ander smaakje dan je bedoelde…geeft niet! Been there en……..het gaat over, maar duurt even. Niks forceren, maar “go with the flow”. Het komt goed;-)

Geef een reactie

