Breiles

Na de masterclass schrijven van Renate Dorrestein, was het zondag tijd voor een masterclass breien van Christel Seyfarth, de ontwerpster van mijn vogelvest. Wat is dat een leuk mens en wat is ze gul met haar ideeën, we hebben heel wat ontwerpadvies gehad, waar ik zeker gebruik van ga maken, hoewel ik me eerst nog getrakteerd heb op een breipakket van haar.

De middag was bijzonder goed georganiseerd door Lohuis-Tijhuis, mijn favoriete wolwinkel in Oldenzaal, we werden ontvangen met koffie/thee met een plak krentenwegge en daarna begon Christel met haar powerpointpresentatie. Ze komt uit Denemarken en ze woont daar op een Waddeneiland (Fano), waar ze veel van haar inspiratie opdoet. Bij het zien van die foto’s kreeg ik meteen zin om daar ook eens naar toe te gaan.

In de pauze waren er lekkere hapjes en konden we haar ontwerpen in het echt zien, aanraken en zelfs aanpassen. Natuurlijk had ik mijn vest ook bij me en Christel vond de binnenzijde van mijn werk heel erg mooi en ze gaf me als advies mee gewoon op deze manier verder te breien. Zij had een andere manier van breien met twee kleuren, die sneller is dan mijn manier, maar die op mij best ingewikkeld overkwam. Wel heb ik een mooie manier van draden aan elkaar verbinden van haar geleerd. Kortom, het was heel inspirerend.

Maar te inspirerend voor mij, want ik ben een half uurtje eerder dan de bedoeling was naar huis gegaan omdat ik opeens heel moe was en hoofdpijn kreeg, jammer, maar voorlopig is het niet anders. Ik ben heel blij dat ik geweest ben, die ervaring neemt niemand me meer af. Ik heb breisters uit de omgeving van Twente leren kennen, waar ik er waarschijnlijk eentje nog wel een keer van ga zien bij een Stitch and Bitch bijeenkomst in Hengelo waar ze me voor uit heeft genodigd.

Iets om naar uit te zien: de Maltheser Shawl, waar ik het pakket van heb gekocht.

foto van de site van Christel Seyfarth
foto van de site van Christel Seyfarth

3 thoughts on “Breiles

  1. Hoi-hoi, Dame Karin ! Hoe is het nu met je ? Ik lees altijd trouw jouw leuke BLOG,.. en volg de dingen. Maar ik ben zo vreselijk druk bezig met mijn mega-vega plan. Ik kom nergens meer toe. Het gaat supergoed worden. Natuurlijk stuur ik je graag mijn E-boek toe. Maar omdat jij blog-volger bent, heb ik geen mogelijkheid om het je toe te sturen. Want ik heb geen email adres van jou. Op mijn blog, bij contact, kun je me prive even mailen. Dan kan ik het je sturen, als je dat wilt. Want het is een PDF-bestand. Ik wens je een gezellig weekend, het regent hier in Groningen. Mijn plantjes zijn er blij mee.🙂 LFS en GRTJS van TIEN.

Geef een reactie

