Over het randje

Eigenlijk voelde ik het al aankomen, het gevoel dat je het nooit goed doet, het werk dat alleen maar meer wordt en de huilbuien.

Dertien jaar geleden was het erger, onverwachter, het is daarom maar goed dat ik nu weet dat ik op de rem moet trappen, gas terug moet nemen en gewoon even “Nee” zeg. Want ook deze keer gaat het weer over “samen de schouders eronder zetten” en je “professioneel” gedragen en weer neem ik het waarschijnlijk allemaal te persoonlijk op, hoewel ik om mij heen collega’s ook bijna om zie vallen. Deze keer wil ik niet letterlijk om vallen en daarom moet de knop even om, zodat ik weer naar de andere kant van het randje kan om dan veilig te landen op vaste grond in plaats van te bungelen boven de afgrond.

Natuurlijk komen daar doktersbezoeken aan te pas en moet er veel gepraat worden, dat is niet erg. Voorlopig heb ik er even een zelfhulpboek bij gepakt: Een 30 dagen programma uit je burnout van Carien Karsten. Vorig jaar heb ik er ook al ingekeken, toen dacht ik dat het wel mee zou vallen, maar het valt niet mee en dat maakt me vooral heel verdrietig en ik moet om het minste of geringste al huilen.

Ik wil me weer goed voelen, zodat ik als ik thuiskom niet uitgeblust op de bank neerplof, maar dat ik dan nog energie over heb voor die weldadige wandeling of inspiratie voor het bij werken van mijn blog (of mijn nieuwe boek), kortom, ik wil terug naar mezelf.

Het komt wel goed, maar vandaag nog niet.

 

10 thoughts on “Over het randje

  1. Hou je taai. Ik voel met je mee, heb ook ooit in zo’n situatie gezeten en het is gewoon waardeloos. Goed dat je het snel herkent hebt. Zo te lezen heb je al wat verstandige beslissingen genomen. En je weet het… het gaat over en de zon erbij gaat wellicht wel helpen.

  2. het is maar goed dat de mei vakantie er aan komt !
    gaan we gezellig dagje de stad in!!!🙂
    voor die tijd ben ik trouwens ook een keer in enschede dan hop ik gezellig langs
    x

Geef een reactie

