Duizend

Mijn duizendste blogpost. Ik heb er een tijdje tegenaan lopen hikken, maar hier is hij dan. Natuurlijk gaat de duizendste over leuke dingen, want die zijn er de laatste tijd ook genoeg. Een typisch gevalletje van tel je zegeningen, want die overtreffen toch echt wel de dingen die de laatste tijd niet zo goed lopen. Verder ga ik vooral genieten van dit mijlpaaltje en daarna ga ik fijn verder met het bloggen. Ik probeer zelfs de frequentie weer wat op te schroeven, door verder te gaan met de #50 boekvragen, de Ik lees Nederlands uitdaging en als de inspiratie ontbreekt, ga ik de Daily Prompts van WordPress eens proberen.

Net op het moment dat de winterdepressie aan het toeslaan was, kreeg ik een mailtje van Hélène Lesger, een uitgeefster van o.a. breiboeken. Een flinke tijd geleden had ze me gevraagd of ik een sjaal wilde breien voor een boek dat ze uit ging geven en dat heb ik toen gedaan. Waarschijnlijk heb ik dat destijds best goed gedaan, want ik mag nog een keer proefbreien, ik kan hier nog niet al teveel over vertellen, want ik heb nog niets binnen, maar ik weet zeker dat het weer een mooi project wordt. Het is altijd prettig dat je werk gewaardeerd wordt en het is heel leuk om je werkstuk terug te zien in een boek. Sjaals breien

Ik had al geschreven over de workshop van Christel Seyfarth bij Lohuis Tijhuis, waar toch nog een paar plaatsen voor vrij zijn. Het lijkt me fantastisch om haar werk te zien en te horen hoe zij inspiratie opdoet voor haar ontwerpen, die er best ingewikkeld uitzien, maar als je er mee bezig bent valt dat erg mee. Je werkt maar met twee kleuren tegelijk, dus je kunt de draden op de achterkant mooi afwerken tijdens het breien.

vogelvest1

Het mooiste van deze week was de uitnodiging van Boekhandel Broekhuis: wat te denken van een Masterclass schrijven onder leiding van niemand minder dan Renate Dorrestein? Hij valt qua timing helemaal verkeerd, volgende week hebben we de inschrijving van de nieuwe leerlingen, de tienminutengesprekken en een excursie met leerlingen van de tweede klas naar een soort opleidingenbeurs, dus druk, druk, druk, maar dat maakt me helemaal niet uit, volgens mij krijg ik van de Masterclass wel weer energie en inspiratie. Jammer genoeg is de Masterclass in Hengelo in plaats van Enschede, maar je kunt niet alles hebben.

Duizend blogposts, dat had ik vijf jaar geleden niet gedacht, deze blog zou een beschrijving worden van onze reis naar de Olympische Spelen in Beijing, inmiddels zijn we ook al naar de Spelen in Londen geweest en ik ben voorlopig nog niet klaar met bloggen, dus: wordt vervolgd!

7 thoughts on “Duizend

  1. Ik heb je blog net ontdekt en wat is hij leuk! Ooit verslingerd aan judo en nog steeds breigek… ik herken wel wat. Knap dat je zo consequent kunt bloggen en erg leuk voor ons, lezers. Hoop dat je er lang meer doorgaat!

    1. Hallo Carol, leuk dat je mijn blog hebt gevonden. Ik ben even op jouw site geweest, die ziet er voor mij ook aardig verslavend uit! Mooie zijde in de winkel, IJslandse wol, daar valt genoeg te beleven.

  2. WOW duizend blogposten. Gefeliciteerd!!
    Dat wordt een heel drukke week. Gelukkig ook met zeer interessante en leuke bezigheden. Leuk om te lezen dat een van de breiwerken in een boek geplaatst wordt. Dat kan niet iederen zeggen.

  3. Hoi,.. Karin ! Yess, dat is een respectabel aantal BLOGSPOTS !🙂 Van harte met deze leuke mijlpaal. Ik lees je BLOG’s altijd met veel plezier ! En daar ga ik gewoon mee door. Fijn Weekend en tot BLOG’s . GRTJS van TIENEKE 🙂

Geef een reactie

