Best eng

De vierde vraag van Petepel is er weer zo een waar je even goed naar jezelf moet kijken, want hoe freaky kan een lezer zijn? De vraag op zich is eenvoudig genoeg: Van welke auteur lees je alles, maar dan ook alles wat uitgebracht wordt? Nou, die vraag schuurt wel aardig, want is het wel helemaal normaal om echt zoveel boeken van zoveel schrijvers te hebben? Want het lijkt er een beetje op dat niet alleen ik rare gewoontes heb, maar dat ook mijn liefhebbende echtgenoot een beetje rare lezer is.

Huà heeft judoboeken, niet een paar, maar echt heel veel. Voor een leek is het misschien een beetje vreemd, maar er zijn zelfs judoboeken die maar over één speciale worp of techniek gaan en ja, die staan bij ons op de plank, gelukkig niet in de kast in de huiskamer, maar gewoon in zijn studeerkamer. Verder heeft hij hele series van Ken Follet, The clan of the cavebear, Mart Smeets, The game of thrones en Boudica. De boeken van Mart Smeets vind ik ook wel lekker leesvoer, die heb ik ook allemaal wel gelezen.

Verder hebben we een hele serie kook boeken, ik ben vooral blij met mijn ‘literaire’ kookboeken, die variëren van Koken met Simon en Saartje van Francine Oomen tot More revolting recipies van Roald Dahl en alles wat je daar maar tussen kunt bedenken. Daar moet ik eigenlijk maar eens een foto van maken.

Maar van welke schrijver hebben we alles? Nou, we hebben de hele Harry Potter reeks in het Engels en in het Nederlands, als hardback en als paperback (ook Engels en Nederlands), natuurlijk hebben we ook alle verfilmingen en zelfs de luisterboeken, verder heb ik daar nog een paar andere boeken bij zoals een pop-up boek en de sprookjes van Harry Potter. Aan het nieuwste boek van Rowling heb ik me nog niet gewaagd, daarvoor konden de recensies me niet genoeg overtuigen.

Ik heb alle boeken van Jane Austen, inclusief een prachtige autobiografie, de verfilmingen en de series, verder heel veel Agatha Christies, Mary Stewarts, P.D. James’s en ook Gerbrand Bakkers. Je kunt dus wel stellen dat ik best een enge boekenstalker ben. Ik heb niet één schrijver die ik volg, nee, erger nog, ik volg een hele kolonie.

Misschien moet ik er maar eens met iemand over gaan praten?

Welkom op mijn plank
Welkom op mijn plank

2 thoughts on “Best eng

  1. Geweldig alweer, je titel! En dan ‘boekenstalker’: dat woord had ik nooit eerder gezien. Veel boekenplezier nog – alleszins!! ’t Zal niet ‘mankeren’ (Antwerps) zo te lezen …

  2. Hoi,.. je artikel heeft mij tot kast-kijken aangezet. Boeken, boeken echt OVERAL zijn hier boeken. Het allermeest mijn kookboeken, vele honderden . Maar ook series genoeg. Onder vele anderen een serie die ik wel 3x gelezen heb,.. niet lachen ! JEAN M. AUEL met haar HOLEBEER serie. Helemaal wegdroom super ! 🙂 GRTJS van Tien en een fijne zondag gewenst !

Geef een reactie

