Overal en nergens

“Wat is jouw favoriete plaats om te lezen?” is de derde boeken vraag van Peter , die er in totaal 50 gaat stellen dit jaar.

Als het nu over breien ging, dan wist ik het wel: breien kan ik overal, in de auto, op school en natuurlijk thuis. Sinds de kinderen het huis uit zijn heb ik zelfs een tweezitsbank alleen voor mij en mijn breiwerk. Natuurlijk ruim ik die ook weleens leeg, maar ik vind het wel gezellig staan en Huà heeft er gelukkig ook geen problemen mee. Op school heb ik een tasje met een breiwerkje voor een collega staan, daar brei ik tijdens tussenuren aan, of als ik bij een proefwerk moet zitten. Het is wel een lief breiwerk. De dochter van een collega is zwanger en zij had garen gekocht, waar haar oma (de overgrootoma van de baby) een dekentje van zou gaan breien. Jammer genoeg is die oma ziek geworden en ze kan daarom het dekentje niet breien en nu brei ik dus een paar vierkanten per week. Mijn collega naait ze aan elkaar en op het eind brei ik er nog een rand om, leuk zo’n gezamenlijk project.

Maar goed, breien kan ik dus overal, hoe zit dat dan met lezen? Kan ik dat ook overal? Ik kan niet lezen als ik onderweg ben, niet in de auto, niet in de trein en al helemaal niet op een boot, als ik snel reisziek wil worden, dan moet ik onderweg gaan lezen. Op school kan ik ook niet echt lekker een boek gaan zitten lezen, want als ik eenmaal aan het lezen ben, vind ik het vervelend om het boek weer aan de kant te leggen.

Bij de reacties die zijn achtergelaten op de blog van Peter staan allerlei mooie plekken om te lezen, Peter zelf heeft er een paar prachtige foto’s bij gezocht, vooral die van de waterspuwer met een boekje in de hand vind ik fantastisch. Ik zou ook best iets willen schrijven over lezen op een prachtig wit strand onder een palmboom en met een mooie cocktail erbij, maar dan zou ik liegen alsof het gedrukt staat. Ik vind het helemaal niet prettig om in het zand te liggen en een strandstoel vind ik veel te oncomfortabel om in te lezen. Eigenlijk zijn er maar een paar plekken waar ik lekker kan lezen: in bed en op mijn ‘breibank’, want dat zijn voor mij de meest ontspannen plekken die er zijn, als ik in bed lig of op de bank zit/lig/hang dan weet ik dat ik ook even tijd heb om lekker te lezen. Meestal leest Huà ’s avonds ook en dan zitten we beiden op een bank en in bed lezen we ook altijd nog even een hoofdstuk. Soms wisselen we boeken uit en soms raden we elkaar aan een bepaald boek maar niet te lezen.

Ik weet dat anderen hun blogpost voorzien hebben van een foto van hun favoriete plek, maar daar waag ik me niet aan, mijn rommelbankje komt niet op het net.

3 thoughts on “Overal en nergens

  1. Hoi,.. je hebt een leuk artikel geschreven op je BLOG. Ik kan eigenlijk ook overal wel lezen, in t vliegtuig, trein , maar het allerliefste lees ik heerlijk in mijn bed. Mijn man ligt op het strand, in een strandstoel-met-luchtbed-erop en met de warme zon , onder de palmbomen te lezen.. maar die kan goed tegen de warmte. Ik zou dat vreselijk vinden. Ik ben niet zo’n hittemens. 😦 Ik wens je een fijne dag. Tot BLOG’S. GRTN van TIENEKE .. 🙂 .

  2. Ja Li kan overal breien. Dat is ook de reden dat ze met deze blog is gestart. Nu wordt breien tijdens de OS als een gevaarlijke daad gezien. Gelukkig zijn er andere judotoernooien waar bamboe breinaalden niet als steekwapens worden gezien. Dus daar kan Li dan heerlijk breien op de tribune. Waarschijnlijk volgende week in Dussledorf ook. By the way, ik vind lezen in bed het mooiste plekje om vervolgens knikkebollend met het boek (dat zo nu en dan op de grond valt) in slaap te vallen!

Geef een reactie

