De literaire Bloghop

Bloghop 2013

Het is weer zover, tijd voor de literaire Bloghop.  Zoals altijd is hij ook dit keer weer georganiseerd door Judith van de heerlijke boekenblog Leeswammes. Er doen weer heel erg veel blogs mee, dus ga vooral eens rondhoppen, misschien zit er wel een boek bij tussen dat jij misschien wilt winnen. Ik ga in ieder geval dit weekend gezellig bij de deelnemende blogs kijken.

Waar kun je bij mij kans op maken? Voor de eerste keer sinds ik meedoe met de Bloghop ga ik internationaal, dus dit keer kun je bij mij ook een Engels boek winnen, erger nog, ik ga straks zelfs een stukje in het Engels bloggen. Mijn weggevers zijn:

  • Kerstverhalen, door diverse auteurs, zoals: Herman Koch, Midas Dekkers, Herman Brusselmans, Evelyn Waugh en vele anderen. Het is een verzameling literaire kerstverhalen. Ik heb het boek destijds aangeschaft omdat ik toen ook lesgaf aan hogere klassen in het Voortgezet Onderwijs en ik gebruikte de verhalen, natuurlijk, in de kerstperiode. Nu geef ik alleen les in de onderbouw en het boek dreigt in de vergetelheid te geraken, dus verdient het een betere plek. Het is een hardback boek dat nog in goede staat verkeert.
  • Novemberblues, door mijzelf geschreven en ik ben er nog steeds erg blij mee. Het is ook te lenen bij de bieb in Enschede en sinds het daar ook ligt, zijn er regelmatig exemplaren uitgeleend, iets waar ik heel blij mee ben. Heb je zin in een thriller die zich afspeelt in Enschede, dan moet je natuurlijk een berichtje achterlaten, misschien ben je wel een winnaar. Het is een pocketboek en ik zal het signeren.
  • Sanctuary, van William Faulkner. Dit Amerikaanse boek heb ik tijdens mijn masteropleiding moeten lezen voor het vak Wereldliteratuur. Het is een aangrijpend verhaal over een blank meisje dat terechtkomt in de duistere onderwereld van Memphis, een verhaal over ontvoering,, verkrachting en de verhouding tussen blank en zwart. Het was lastig om te lezen omdat er veel gebruik werd gemaakt van Afro-Amerikaans, waar je echt even in moet komen, als je er eenmaal aan gewend bent, gaat het wel en vooral bij een tweede lezing raakt het verhaal je echt. Ik zal het niet nog een keer lezen, vandaar dat ik het hier aanbied.

weggeverij

This is a Dutch blog, but for the Bloghop I’ve selected an American book. Sanctuary, by William Faulkner isn’t an easy read, but it is a gripping story of kidnapping, rape and racial tension in Memphis. For me this was a difficult read because of the Afro-American in which some of the story is written. I had to read it as part of my Master-of-Education studies in a series of Worldliterature classes. As such it was very interesting, but I found I had to read it twice. I will not read it again, and I’m offering this book as part of the Bloghop to anyone who is interested. Just leave a message that you’re interested in this book and who knows, maybe it will be yours!

De bloghop loopt van 9 februari 2013 t/m 13 februari 2013. Als je kans wilt maken op één van de boeken, laat dan even een reactie achter en geef even aan welk boek je voorkeur heeft. Op 14 februari doe ik de namen van de inzenders in een grote doos en Huà pikt er dan drie winnaars uit. Ik neem zo spoedig mogelijk contact op met de winnaars en vraag die dan om eenmalig hun adres te sturen naar mijn e-mail adres, zodat ik de pakjes snel op de post kan doen.

Waar kun je nog meer boeken winnen? Hieronder staat de hele lijst, kijk meer eens gezellig rond bij de boekenblogs en veel succes als je een kansje waagt.

Linky List:

  1. Leeswammes
  2. The Book Garden
  3. Sam Still Reading
  4. Candle Beam Book Blog
  5. Ciska’s Book Chest
  6. Too Fond
  7. Alex in Leeds
  8. Under a Gray Sky
  9. Bibliosue
  10. The Book Club Blog
  11. Fingers & Prose
  12. Lori Howell
  13. Rikki’s Teleidoscope
  14. Girl vs Bookshelf
  15. Lizzy’s Literary Life (Europe)
  16. Booklover Book Reviews
  17. The Blog of Litwits
  18. Reading World (USA/Can)
  19. Seaside Book Nook
  20. Curiosity Killed the Bookworm
  21. The Book Diva’s Reads
  22. Breieninpeking (Europe)
  23. Giraffe Days
  24. Lucybird’s Book Blog
  25. Roof Beam Reader
  1. The Relentless Reader
  2. Read in a Single Sitting
  3. My Diary (Malaysia)
  4. Heavenali
  5. The Misfortune of Knowing
  6. My Devotional Thoughts
  7. Nishita’s Rants and Raves
  8. Book Nympho
  9. Kaggsysbookishramblings
  10. Quixotic Magpie
  11. Lost Generation Reader
  12. BookBelle
  13. Under My Apple Tree (USA)
  14. Mondays with Mac
  15. Page Plucker

8 thoughts on “De literaire Bloghop

Geef een reactie

