Stadsliefde

 

Er zijn steden die zo mooi zijn dat ze twee keer genoemd worden: New York, New York, en er zijn steden die bezongen worden in mooie liedjes: Paris s`éveille,  en er zijn steden die gewoon heel mooi zijn voor de mensen die er wonen omdat ze zich er thuis voelen. Ik vind het heel wonderlijk wat een stad met iemand kan doen en ik vraag me weleens af hoe het komt dat je je in de ene stad goed en welkom voelt en in de andere stad helemaal niet. Persoonlijk houd ik niet zo van grote steden en al helemaal niet van winkelstraten met allemaal standaard winkels, maar ik houd wel van Cultuur, musea, gezellige terrasjes, vandaar dat ik vorig jaar voor de Wishlistchallenge het boek Stadsliefde, scènes in Parijs van Adriaan van Dis had gekocht om lekker te lezen in de vakantie. Natuurlijk is dat er nooit van gekomen, maar nu doe ik mee met Ik lees Nederlands! Een goed moment om het boek te gaan lezen en alvast in een vakantiestemming te komen, want dat is wel nodig met het Nederlandse weer van de laatste dagen.

Het was een ontspannend boek, de recensie kun je lezen onder de pagina Ik las.

 

 

One thought on “Stadsliefde

  1. Was die ‘Paris van Dis’ even vergeten – dankzij jou ben ik hem weer op het spoor. Ja, ik wil hem ook lezen! En hem nu direct op de lijst plaatsen. Ik ken mezelf – anders glipt hij zo weer weg tussen al die andere mooie titels.

Geef een reactie

