Leuke plek #1

Zaterdag was het dan eindelijk zover, of beter gezegd, zaterdag had ik een afspraak bij de kapper en toen heb ik meteen van de nood maar een deugd gemaakt, door maar eens langs een paar van de leukste plekken van Enschede te gaan. Voor mij is Enschede op zich al een leuke plek, alleen was het zaterdag toch wel erg koud.

Ik heb daarom ook nog niet alles waar ik langs ben geweest op de foto gezet, want in het zonnetje ziet alles er veel beter uit. Zaterdag heb ik alles toch maar snel gedaan, want ik wilde graag weer snel terug naar huis, het was zo KOUD! De Oude Markt met de Grote Kerk, allemaal mooie en leuke plekken, die ik hier echt nog wel ga bespreken, maar nu is het de beurt aan iets wat op de Oude Markt staat. Waarschijnlijk is het Brandmonument wel heel vaak in beeld geweest tijdens Serious Request 2012, want het monument is precies tegenover de plek waar het Glazen Huis stond.

`s Zomers is het altijd gezellig bij het monument, kinderen vinden het altijd leuk om daar met water te spelen, maar zaterdag was het rustig en wit.

Ik vond op het internet deze informatie over het monument, dat ter nagedachtenis van de Grote Brand van Enschede is opgericht.

Als het een beetje meezit, laat ik volgende week een kunstwerk zien dat ik zelf heel mooi vind en waar ook nog een leuk verhaal aan vast zit, maar hier is het Brandmonument van Enschede:

brandweermonument1

brandweermonument2

Wat rustig hè, voor zo’n zaterdagmiddag?

Geef een reactie

