De eerste van de koekjeslijst

Lekkere uitdaging!
Lekkere uitdaging!

Ik heb vanmiddag mijn eerste boek van de “Ik lees Nederlands”-lijst uitgekozen en het is De zwarte met het witte hart van Arthur Japin geworden. Het staat al heel lang bij ons in de kast en ik ben er zelfs al eens eerder in begonnen, maar om de één of andere reden heb ik het toen aan de kant gelegd. Hua heeft het wel gelezen en hij vond het een echte aanrader.

Een paar jaar geleden heb ik wel Vaslav van Japin gelezen (verplicht voor de opleiding) en dat vond ik toen een heel mooi boek, vooral omdat ik wel enigszins op de hoogte was van Vaslav en Diaghilev. Het door Japin geschreven boekenweekgeschenk van 2006, De grote wereld, vond ik ook heel ontroerend.

Al met al ben ik eigenlijk heel benieuwd om te ontdekken waarom ik het destijds aan de kant heb gelegd en natuurlijk ben ik nog meer benieuwd hoe het boek me dit keer zal bevallen, zou ik het net zo goed vinden als die andere twee boeken die ik van Japin heb gelezen, of heb ik het de vorige keer niet zo maar laten liggen en spreekt het me nu weer niet aan. De toekomst zal het leren.

de zwarte met

 

2 thoughts on “De eerste van de koekjeslijst

  1. De meningen over De zwarte met het witte hart zijn volgens mij best wel verdeeld. Mijn vriend heeft het ook aan de kant gelegd, terwijl ik het me juist herinner als een prachtig boek. Misschien ga ik het binnenkort herlezen. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

    1. Hallo Inge,
      Leuk dat je reageert. Ik moet zeggen dat ik me niet meer voor kan stellen dat ik het de eerste keer aan de kant heb gelegd! Het is heel ontroerend. Ik vind het jammer dat ik het al bijna uit heb, want ik geniet nu van iedere bladzijde.

Geef een reactie

