Met mijn neus in een boek

Behalve het Enschede-boek lagen er ook kookboeken onder de kerstboom, niet zomaar een paar kookboeken, maar heel geweldige kookboeken. Van die boeken dat als je er in kijkt, al honger krijgt. Dat betekent dat Hua en ik helemaal geïnspireerd zijn en zaterdag gaan we niet alleen naar het Ei van Ko, maar ook naar de Toko om onze verzameling kruiden aan te vullen, want voorlopig eten we alleen nog maar Indonesisch, heerlijk!

De hele familie is hier een beetje kookgek, vandaar dat ook bijna ieder lid (inclusief aanhang) wel iets kookgerelateerd heeft gekregen. Zelfs twee van de surprises waren bakgerelateerd. Er zijn cupcakeboeken en attributen geschonken, ik heb een Hongaars kookboek gekregen, verder staat er een nieuw vegatarisch hapjesboek op de boekenplank, maar de mooiste nieuwe binnenkomers zijn wel: Boekoe Kita en Boekoe Bangsa.

In deze boeken staan behalve familierecepten ook het ontstaan van die recepten en de verhalen van de families. Geuren zijn blijvende herinneren aan het verleden, dat blijkt uit zoveel van die ontroerende verhalen. Tijdens het lezen van de verhalen schieten de tranen je soms in de ogen en bij het lezen van de recepten loopt het water je al in de mond.

De twee Boekoe-boeken zijn niet alleen heel mooi om in te bladeren, te kijken of te lezen, nog fijner is het dat de recepten ook echt heel uitvoerbaar zijn en daar gaan Hua en ik dit weekend al mee beginnen, we maken een weekmenu, zodat we lekker kunnen spelen met versgekookt, restjes en en combinaties van die twee. Voor de vlees/kiprecepten wijken we natuurlijk uit naar de Vegetarische Slager!

Selamat Makan, eet smakelijk.

boekoebangsa boekoekita

 

One thought on “Met mijn neus in een boek

  1. Wow, eens wat anders, die geuren en smaken. Geweldige promo voor jouw kookboeken!

    Ondertussen zit ik te bladeren in mijn nieuwe “Soepen en stoofpotjes”. Ook lang niet mis: wat zou je denken van artisjoksoep met waterkersoliedruppels, misosoep met tofu, om nog niet te spreken van kervelsoep met limoenballetjes. Of zal ik eerst de consommé met omelet eens uitproberen? En dan heb ik het niet eens over de stoofpotjes gehad. Wordt dus vervolgd.

    Veel kooplezier voor de hele familie daar, en smakelijk!

Geef een reactie

