53 uitjes in Enschede

Onder de kerstboom vond ik, aan het eind van vorig jaar, een heel leuk boekje: De 053 leukste plekken van Enschede, waar ik heel blij mee ben. Zelf heb ik destijds ook gestemd voor mijn leukste plekken van de stad en gelukkig heeft een aantal van mijn favorieten een plekje in het boek gevonden. Natuurlijk staan er ook dingen in die niet kloppen, neem alleen de beste ijssalon van Enschede al, dat moet natuurlijk Talamini zijn!

Ik wil dit jaar alle 53 plekken bezoeken, dat moet volgens mij wel lukken, als ik er iedere week eentje weg kan strepen dan heb ik mijn doel al bereikt, want Antiquariaat Kruimeltje bestaat op dit moment niet meer. In de gids staat wel dat er in de zomer een nieuwe eigenaar komt,  maar of die sfeer van de oude Kruimeltje daarmee terugkomt valt nog te bezien.

Zaterdag begin ik bij het Ei van Ko, daar heb ik al eens een gedicht over geschreven dat ik dan ook opzoek (oude pc). Ik neem dan meteen een foto en zal dan natuurlijk bloggen over mijn belevenissen bij het Ei. Ik had trouwens ook gestemd voor deze plek, waar Willem Wilmink ook over heeft gedicht, kun je nagaan hoe speciaal het Ei is.

2 thoughts on “53 uitjes in Enschede

  1. Dat is nog eens een leuk boekje.
    Het lijkt mij ook wel lastig om zo iets samen te stellen. Wat de een leuk vind hoeft de ander niet bijzonder te vinden. Ben benieuwd naar het blog van het Ei van Ko!
    Veel plezier in ieder geval.

    1. De schrijver is er erg druk mee geweest. Hele stemmingen zijn er geweest, er werd druk getwitterd en ook op FB werden de inwoners van Enschede opgetrommeld om hun stemmen uit te brengen. Het zijn trouwens 53 plekken geworden omdat het de telefoonnummers van Enschede beginnen met 053.

Geef een reactie

