Roze koek

Judith van de Engelstalige blog Leeswammes heeft op haar Nederlandse blog De Boekblogger voor volgend jaar een nieuwe uitdaging. Vorig jaar lanceerde ze rond deze tijd de Wishlistchallenge, die ik niet gehaald heb, dit jaar heeft ze een uitdaging om zoveel mogelijk Nederlandse boeken te lezen. Je zorgt zelf voor de uitdaging, als je met moeite een boek per jaar leest, kun je het best kiezen voor het niveau Speculaasje (vijf boeken).

Je hebt ook de niveaus Stroopwafel (10 boeken), Appeltaart (20 boeken) en Enorme Slagroomtaart (30 boeken), maar ik heb gekozen voor Roze Koek (15 boeken) omdat ik uit dit rijtje de Roze Koek de meest smerige traktatie vind, die je in Nederland bij de koffie of thee geserveerd kan krijgen, je tanden vallen er spontaan van uit je mond. Ik kan bijna niet vertellen hoe afschuwelijk ik die dingen vind, ze zien er heel aantrekkelijk uit, maar als je ze proeft, jakkes, vies, mond spoelen… Het is dus ontzettend toevallig dat deze koek het best past bij een mooie uitdaging voor mij, namelijke elke maand een Nederlands boek en in de vakanties nog een extra boek lezen, fantastisch toch?

Als je meer informatie wilt, of misschien zelfs wel mee wilt doen, klik dan even op De Boekblogger, veel succes!

Lekkere uitdaging!
Lekkere uitdaging!

10 thoughts on “Roze koek

      1. Ja, ik heb mijn eigen niveau in het leven geroepen: pepernoot!🙂 Ik ga in ieder geval 1 boek lezen: De Nederlandse maagd van Marente de Moor.

  1. Ha, die Karin. ROZE KOEKEN,.. blerkk,.. die lust ik ook niet. De roze suikerlaag is gekleurd met luizenextract..😦 .. Schildjes van luis .. Zit ook in rode lippenstift, maar daar neem je in de regel geen happen vol van. Die koek eet je op. Maar ik kan je uitdaging wel zien.. Ik lees je BLOG !! GRTJS van TIEN🙂

    1. Hoi Tieneke,
      Goed dat je het nog even naar voren brengt. Ik vertel het op school ook weleens, dat ze eigenlijk gestampte luizen eten als ze rode M&M`s eten. De leerlingen schrikken zich dan echt rot.
      Met bietensap kun je ook prachtig rood kleuren, of gewoon verse aardbeien of frambozen. Daar het sap van met een beetje poedersuiker en je hebt mooi roze glazuur.

  2. Leuk dat je meedoet, Karin. Prachtig artikel heb je hier! Ik vind roze koeken juist lekker. Maar ik ken meer mensen die er een hekel aan hebben.

    Het gaat trouwens om oorsrponkelijk in het Nederlands geschreven boeken, he?

    Die wishlist challenge heb ik ook van geen kant gehaald. Daarom heb ik die nu maar aan Uniflame over gedaan, die wil er mee verder.

    Succes met de 15 boeken!

Geef een reactie

