Routine

De vakantie is al een week voorbij en de brugklassertjes hebben de wenweek doorstaan. Hoewel hier alles enigszins op de kop staat, moet ook ik er aan geloven, het leven gaat gewoon door en het handigst is om maar gewoon met de flow mee te gaan, vandaar dat ik maar weer lekker ga bloggen, want er gebeurt genoeg hier in Enschede.

In ieder geval ben ik wel aan het lezen, lopen en breien, maar iets minder aan het schrijven omdat ik daarvoor echt een rustige omgeving nodig heb, maar door in ieder geval de verhuizing van MeiMei staat de boel hier een beetje op zijn kop en zijn we ook wat vaker afwezig en ontbreekt er iets van rust en regelmaat.

Het mooie is dat lezen dan toch fijn is. Na een hele periode van ‘moeten’ lezen voor mijn studie, kan ik nu weer genieten van het lezen, dat is er een lange tijd bijna niet geweest. Ik ben nu bezig met War and Peace van L. Tolstoj, een dikke pil van zo’n 1300 pagina’s, in het begin had ik een beetje moeite om erin te komen en vond ik het meer een boek voor Huà vanwege de uitgebreide beschrijvingen van de gevechtshandelingen, maar nu, na zo’n 400 bladzijden komen de relationele verhaallijnen beter aan bod en verheug ik me steeds op: ‘nog één hoofdstukje’ en vanzelf worden het er dan wel weer twee of drie.

Ik weet dat het een beetje preken voor een lege kerk is, maar eigenlijk zou iedereen dit boek moeten lezen, de zinloosheid van oorlog, de druk van familie en vrienden die een mens soms tot vreemde dingen brengt en natuurlijk de onvoorspelbaarheid van liefde, die toch meestal overwint. Gelukkig ben ik nog niet eens op de helft en kan ik nog een tijdje genieten, en deze http://www.bol.com/nl/p/war-and-peace/1002004010933192/ komt op mijn verlanglijstje (verjaardag, sinterklaas, kerst, moederdag er is altijd wel reden voor een feestje)

 

2 thoughts on “Routine

    1. Hoi Tollina,
      Nee, dat boek ken ik (nog) niet. Ik zal er zeker eens naar op zoek gaan en dan komt hij wellicht op mijn wenslijst voor 2013, Die lijst moet ook weer een mooie mix worden van oude en nieuwe literatuur (en een beetje lectuur). Bedankt voor de tip!

Geef een reactie

