Smakelijke hapjes

Om de een of andere, voor mij onbegrijpelijke reden, staat de Engelse keuken niet erg positief  bekend. Ikzelf ben nogal gek op de Engelse keuken en geniet ook deze vakantie weer van alle heerlijkheden die we hier voorgeschoteld krijgen. Neem bijvoorbeeld het ontbijt, Hua neemt over het algemeen Full English zonder de meaty bits en dat ziet er goed uit, voor mij is dat echter teveel en ik kies meestal voor de mushrooms on toast. Het is natuurlijk iets anders dan een boterham met kaas of hagelslag, maar je kunt er goed een hele ochtend op doorkomen.

Verder hebben we al genoten van o.a. cream teas met scones en clotted cream, een overheerlijke lemon merengue pie en natuurlijk kun je hier in de UK ook goed terecht bij een Indiaas restaurant, kortom het eten is genieten geblazen.

Maar ook ik schijn een smakelijk hapje te zijn. De muggen en al het andere vliegende ongedierte laten Hua ongemoeid, waarschijnlijk omdat hij een nogal taai stuk vlees is, maar ik ben een soort lopend buffet, vooral de blinde vlieg vindt mij nogal lekker, getuige de enorme bult op mijn arm en de meer dan een schotelgrote rode dikke plek  op mijn bovenbeen, jammer genoeg doet het nog pijn ook!

Om mijn leed nog te vergroten heb ik ook even mijn teen gestoten, dus die is blauw.

Dat klinkt natuurlijk allemaal niet zo leuk en dat is het ook niet, gelukkig heeft de vakantiepret er niet echt onder te leiden. Anglesey was prachtig. We hebben een gezellige rondleiding door het huis Plass Newyod gehad en de gids had er echt zin in, we hebben veel geleerd over de familie die dit huis oorspronkelijk in het bezit had (als een soort vakantiehuis) en die er naderhand, toen een excentrieke erfgenaam het familiefortuin er doorgejaagd had, als woonhuis bewoonde.

Ook op Anglesey hebben we een wandeling gemaakt, dit keer een wandeling van ruim twee uur langs de kust, met een paar venijnige rotsbeklimmingen. Ik leer het vast nog wel eens, dat klimmen.

Geef een reactie

