Tuinen en meer

Gisteren waren we in Bodnant Garden en wat hebben we daar veel gezien! We hebben heel veel inspiratie opgedaan voor onze eigen tuin en tegelijkertijd weten we ook dat veel van wat we gezien hebben in onze tuin natuurlijk nooit haalbaar is. Bodnant Garden was ook een soort rustdag in ons wandelprogramma, hoewel je natuurlijk in zo’n tuin ook de nodige kilometers maakt. We hebben er een relaxte dag van gemaakt en in de tuin hebben we lekker op een bankje zitten lezen (Hua) en zitten breien (ik).

In de winkeltjes bij de tuin heb ik nog prachtige met de hand geverfde wol, handgemaakte knopen en oorbellen gekocht bij een heel leuke vrouw die de oorbellen zelf heeft gemaakt. Ze is een glaskunstenares met een liefde voor textiel en die twee zaken heeft ze in haar winkeltje verenigd.

Vandaag was het weer een wandeldag. We zijn naar een plaatsje met een onuitspreekbare naam Betsw-Y-coed geweest, een toeristisch stadje dat in het Snowdown gebied ligt en in ons boekje stond een wandeling in deze omgeving. De wandeling zou ‘moderate’  zijn (gemiddeld), maar die classificatie is vast gegeven door een beroepswandelaar, want ik zou hem eerder als vrij pittig willen omschrijven. Het was wel een mooie wandeling, want we hebben genoten van een riviertje, prachtige uitzichten en een waterval. Wat minder heb ik genoten van de smalle paadjes door de bossen, de steile beklimmingen en de rotmuggen, die vooral op mij afkwamen.

In het stadje met de prachtige naam heb ik een waterdicht fleecejack gekocht voor mijn wandelingen als we weer terug zijn in Nederland.

Morgen staat Anglesey op het programma, we gaan een huis bekijken en wandelen! Dat is twee vliegen in een klap🙂

 

Geef een reactie

