Nog geen foto’s

Hoewel we al best veel foto’s hebben gemaakt, want het is hier prachtig, is het nog niet mogelijk om ze hier te plaatsen. Als we weer terug zijn in Nederland probeer ik ze zoveel mogelijk in de betreffende blogposts te plaatsen, of ik maak een speciale foto-post, ik zie wel hoe het gaat.

Llandudno is een heerlijk nostalgisch plaatsje met een mooie pier en een heerlijke flaneerboulevard om lekker op uit te waaien. De omgeving hier is er ook een uit de vakantiefolder: zee, bergen en mooie gebouwen. We hebben al drie wandelingen gemaakt, met wisselend succes. De eerste wandeling langs de Great Orme ging goed en de tweede, van ruim 13 kilometer met een paar flinke stijgingen ging ook best goed. Maar de wandeling van vandaag hebben we vanwege mist en mijn problemen met het klimmen ingekort tot vijf kilometer.

Hua heeft daarna nog wel de Great Orme beklommen en ik heb de boulevard helemaal afgelopen tot het zwembad (ruim twee kilometer) en natuurlijk ook weer terug, in totaal zijn mijn dagkilometers toch wel goed geweest.

Het klimmen ging in het begin van de vakantie beter dan vandaag, heel jammer. Een van de oorzaken was dat ik heel nodig moest plassen en dat is voor een vrouw toch wat lastiger dan voor een man, vooral omdat hier in Wales veel minder Public Toilets zijn dan in Engeland. In Engeland heb ik nooit sanitaire problemen gehad om ze zo te noemen. Vanmorgen was het echter goed mis en uiteindelijk heb ik teruggegrepen naar de Beijingmanier en ik moet zeggen dat ik ik tijdens de wandelingen hier schapen heb gezien die dit handiger doen, even door de achterpoten en laat maar lopen…. Nou, ja, gelukkig heb ik dat weer achter de rug.

Morgen hebben we geen wandeling op het programma, maar we gaan naar Bodnant Garden, een prachtige tuin van de National Trust, daar is vast veel te genieten en ze hebben daar ook WC’s.

Geef een reactie

