EHBO

Geen prijzen voor het gastland  Engeland en geen prijzen voor Nederland, Javier heeft zijn eerste ronde doorstaan en zelfs nog een score gemaakt tegen zijn uiteindelijke overwinnaar en dat is echt heel knap. Voor de rest hebben we eigenlijk heel veel judo gezien en dan bedoel ik dat er veel Golden Scores waren, de deelnemers kwamen soms wat laat op gang. Maar goed, het was een geslaagde eerste dag judo. We zijn heel blij met de bronzen medaille van Charlene van Snick uit België, want dat heeft ze heel goed gedaan 🙂

Wij zitten trouwens op ruim een uur van het EXCell complex, waar de wedstrijden gehouden worden. We moeten eerst met de auto naar het station in Gravesend, daar nemen we de trein en uiteindelijk zitten we ook nog even in de Metro en dan is het zelfs nog ruim 15 minuten lopen voordat we er zijn, dus eigenlijk hetzelfde al destijds in Peking. Het lopen deed me dit keer de das om, want ik eindigde bij de EHBO! Vorige week had ik me namelijk thuis mijn teen gestoten toen ik snel even iets van de zolder wilde halen en een schaafwond was daarvan het resultaat. Daar zat nu een korstje op, maar die is er tijdens die wandeling afgeschuurd met als gevolg een bloedende (dikke) teen, waar toch wel even een pleister op moest. Bij de hal was natuurlijk een EHBO-post en daar klopte ik even aan en meteen was ik ‘patiënt’ . Ik moest mijn naam en geboortedatum op een formulier invullen en er werd door twee personen naar mijn teen gekeken. “It’s not a blister”  werd er gezegd en dat klopte.Ik had geen blaar, alleen een korst die er door het lopen weer open was gegaan. Ter controle werd er nog even aan mijn teen getrokken en getikt om te controleren of er verder niets mee aan de hand was en daarna werd hij vakkundig ontsmet en van een pleister voorzien. Hua en MeiMei waren opgelucht dat ik uiteindelijk weer de deur van de EHBO uitkwam en hebben me eigenlijk een beetje uitgelachen, maar ja, we hadden zelf geen pleister in de tas.

Het toeval wil echter dat ik op de terugweg aan de andere teen wel een blaar kreeg, die kapot ging en waar eenmaal terug in het hotel wel een pleister op moest…. We hebben in de auto wel een ehbo-tasje en deze behandeling door Hua ging een stuk sneller, even schoonmaken en pleistertje erop. Morgen kan ik met gezwachtelde tenen naar dag twee!

2 thoughts on “EHBO

Geef een reactie

