Op Engelse bodem

Het lijkt wel of reizen me steeds beter afgaat, ik ben niet misselijk geweest en ik ben niet meteen halfdood het bed ingedoken. De eerste ‘ echte’  vakantiedag mogen we dus rustig geslaagd noemen. We hadden zelfs een trein eerder in Engeland kunnen zijn, maar door de strenge grenscontroles, hebben we die gemist. Bij het inchecken bij de eerste balie werd gezegd dat we nog met de trein van 14.50 uur mee konden, maar bij de douane was het filevorming en vertraging, dus dat lukte niet.

Gelukkig moesten we de klok een uurtje terugzetten en waren we nog lekker vroeg aan het andere eind van de Tunnel, heerlijk in Engeland. Heel grappig, ik heb hier altijd veel meer het idee dat ik vakantie heb, dan ik ooit in Frankrijk of Duitsland ervaar. Het wordt drie weken land heerlijk genieten.

Het hotel waar we zijn is heel geschikt, MeiMei heeft haar eigen kamer (te oud voor “Familyroom”) en daardoor geen extra oponthoud bij badkamer gebruik. De kamers zijn ruim, hebben een prima bed, waterkoker met koffie en thee en de kamers hebben een badkamer met ligbad. Zo komen we de Olympische dagen wel door.

Het restaurant is ook goed, we zullen er waarschijnlijk niet erg vaak eten, daarom hebben we vanavond besloten om maar niet op pad te gaan om iets anders te zoeken. Dat is een goede beslissing  geweest, want het eten heeft ons heerlijk gesmaakt. Vooral het echt Engelse toetje, Eton Mesh, was heerlijk, dat moet ik thuis snel weer eens maken. Het is namelijk heel makkelijk en heel heerlijk🙂 Het bestaat uit merengues (schuimkoekjes), aardbeien, bramen, frambozen (samen of apart of in nog andere samenstellingen), vanille-ijs en slagroom en dat wordt een beetje door elkaar gehusseld (Mess = troep); en dan smullen maar.

Morgen is er nog geen judo, het is wel de dag van de opening van de Spelen, maar daar hebben we geen kaartjes voor. Morgen wordt het een rustig dagje, MeiMei en ik slapen uit, Hua gaat een stuk rennen en daarna gaan we naar de ShoppingMall Bluewater, daar zijn we al eens eerder geweest en we verheugen ons er nu al op. Ik ga in ieder geval op zoek naar garen voor een trui voor MeiMei, ze heeft nog iets tegoed van mij voor de Pay it Forward 2012.

Zaterdag gaat het dan echt beginnen, Judo op de Olympische Spelen 2012, Jeroen Mooren en Birgit Ente gaan de mat op, spannend, we houden jullie op de hoogte.

Geef een reactie

