Beeldhouwen 2012 dag één

Op weg naar Saasveld was ik weer heel blij met mijn TomTom, want hoewel ik er nu toch al een paar keer ben geweest, vind ik het toch lastig te vinden, mijn richtingsgevoel is een  beetje onderontwikkeld gebied.

Op de plaats van bestemming bleken de andere deelnemers er al te zijn en het waren alletwee dames van mijn leeftijd. Het was dus een klein groepje, wat ook wel heel fijn is, want we krijgen alle aandacht die we nodig hebben. Dit jaar zijn er twee cursusleiders/kunstenaars, het zijn broers, ze zijn heel hulpvaardig en ze hebben zelf prachtige beelden gemaakt. Ik ben wel blij dat ik nu in dit groepje zit en niet volgende week, want dan zijn er 14 cursisten, dat wordt vechten om aandacht.

De dag begint met een korte kennismaking en uitleg over de materialen en dan ga je een steen uitzoeken, altijd een spannend gebeuren.

Mijn steen

De dag wordt onderbroken door koffie- en in mijn geval theepauze, lunch en weer een koffie- of theepauze en in de tussentijd ben je druk aan het plannen, overleggen en uiteindelijk ook aan het hakken in het stuk steen, dat gewoon KEI-hard is. Uiteindelijk is het dan weer vijf uur en dan moet je het beeld achterlaten om lekker uit te rusten van alle arbeid. Hieronder de foto’s van het beeld zoals het er steeds uitzag bij de ‘breaks’ en hoe het nu uitziet, ik weet waar ik morgen mee verder kan🙂

1e pauze
Lunch
Middagthee (nu zit er een gat in)
En zo zie ik hem morgen weer terug!

Ik heb nu al zin in morgen en overmorgen, het is hard werken, maar het is zo geweldig om te doen en om te zien hoe je door weghalen dingen te voorschijn tovert. Morgen weer🙂

Geef een reactie

