Zelfbediening

Huà en ik hebben dit weekend twee nieuwe dingen getest en goedgekeurd.

Als eerste hebben we zaterdag samen de boodschappen gedaan bij de ‘nieuwe’ AH in de Miro in Enschede. Het hele winkelcentrum is verbouwd en het ziet er allemaal fris en open uit, het is ook een heel stuk lichter en zelfs op de warme zaterdag was het er niet benauwd. Het meest opvallende aan de nieuwe AH is wel dat het nu een AH XL is. In de praktijk betekent dat dat er meer vloeroppervlak is en dat er een uitgebreider assortiment is. Weliswaar hadden ze geen Lyle’s Golden Syrup, dus die moet ik uit Engeland meenemen, maar ze hadden wel de lekkere (soja)boontjes die ik ook bij TAO heb gegeten.

Helemaal nieuw, in Enschede dan, was het zelfscannen. Daar ben ik echt blij mee, niet nog een keer al je boodschappen op de band leggen en dan weer in de kar zetten om het daarna nog weer eens in de auto te moeten laden. Nee, gewoon je kaart scannen en een kastje op je karretje en shoppen maar en dan via de speciale poortjes betalen en klaar! Ik ben al helemaal om, geen geklungel bij de kassa meer, maar gewoon met kar en al door de poortjes, nadat je betaald hebt, natuurlijk. Hoe het gaat met zegeltjes en/of actieproducten zoals de voetbalkaartjes weet ik niet en ik weet eigenlijk ook niet of ik het wel wil weten🙂

Het andere goede nieuws is de ijssalon in Glanerbrug, sinds een paar weken zit er in het oude postkantoor een Italiaanse ijssalon, Bella Italia, en daar hebben Huà en ik vandaag een ijsje gegeten, na onze wandeltocht van iets meer dan zeven kilometer, hebben we ons daar maar even op getracteerd. Het was heerlijk! De zaak zit daar ook wel op een uitstekend punt, er komen veel mensen langs, ze hebben aan twee kanten terras en de andere punten waar je ijs kunt kopen, hebben alleen softijs en weinig plaats om er even lekker bij te gaan zitten. Bella Italia is echt een aanwinst voor onze ‘winkelboulevard’.

Het was een goed begin van juli en het kan alleen nog maar leuker worden!

Geef een reactie

