Boek zoekt plank

Veel succes!

Een bloghop is een mooi moment om je eigen boekenkast eens goed na te lopen. Ook deze keer doe ik mee met de Literaire Bloghop, die georganiseerd is door Judith van de geweldige boekenblog Leeswammes. Welk boek staat er alleen nog maar te staan? Welk boek zoekt nieuw publiek? Welk boek is wellicht heel fijn voor iemand anders?

Mijn stapeltje voor de Literaire Weggeverij is compleet:

  • Een Nederlandse versie van Narnia, De Leeuw, De Heks en De Kleerkast van C.S. Lewis. In dit boek zit een dvd die nooit bekeken is, het boek is alleen maar doorgebladerd en niet gelezen. We hebben de film op dvd en wij lezen het liefst de boeken in de oorspronkelijke taal. Dit boek verdient meer aandacht dan het hier krijgt.
  • De meeltor en andere beesten van Midas Dekkers, dit boek is door mij gelezen, maar het is nog in goede staat. Het is een verzameling korte, humoristische verhalen over onverwachte beesten, van de meeltor tot de vegetarische kip. Wellicht kan iemand anders de humor van Midas Dekkers beter verteren dan ik. Ik vond het wel een leuk boekje, maar niet meer dan dat, een vriendin van mij vond het hilarisch, dus een typisch geval van smaken verschillen. Wie wil proefkonijn zijn?
  • 160 tekens (inclusief wit) van Sofie Cerutti. Dit is een gedichtenbundel met allemaal gedichten die uit precies 160 tekens (inclusief wit) bestaan. Dit is een ontzettend leuke dichtvorm, waar ik een tijdlang verslaafd aan ben geweest. Twee van mijn gedichten zijn zelfs geplaatst in de NRC Next. Destijds heb ik dit boek aangeschaft om ook mijn leerlingen op het spoor van deze dichtvorm te zetten en ik heb met veel plezier de lesbrief (van de bijbehorende cd-rom) gebruikt. Bij dit boek zit dus een cd-rom met lesmateriaal en nog meer gedichten. Tegenwoordig heb ik op school een pc met projector en scherm, zodat ik rechtstreeks van de site van precies160 kan werken tijdens mijn lessen. Natuurlijk krijg je de cd-rom erbij.
  • Ik heb drie leuke PLINT cadeaus uitgezocht, dus één voor ieder boek. Als je geen boek wilt winnen, maar wel een PLINT cadeau, kun je dat natuurlijk ook aangeven, want misschien blijft er wel een boek hier op de plank staan wegens gebrek aan belangstelling, dan maak je in ieder geval kans op een overgebleven PLINT cadeau.
Welk boek wil je?

Zoals ik al in een eerder blogpost heb aangegeven is het thema dit keer ‘Kort”, dat komt natuurlijk door de korte verhalen van Midas en de nog kortere gedichten van Sofie, de vreemde eend in de bijt is Narnia, maar daar zal niemand over vallen, verwacht ik.

Ik hoop dat er iets voor je bij zit, het enige wat je moet doen is een reactie achterlaten en daarin vermelden welk boek je zou willen winnen en op 28 juni 2012 trek ik de winnaar uit de glazen bol.

Natuurlijk is het alleen een bloghop als je na je bezoekje hier ook even naar de andere blogs hopt, wie weet, misschien liggen daar ook wel mooie boeken op je te wachten. Veel succes!

  1. Leeswammes
  2. Candle Beam Book Blog
  3. Musings of a Bookshop Girl
  4. Book Journey (US/CA)
  5. breieninpeking (Dutch readers)
  6. bibliosue
  7. heavenali
  8. I Read That Once…
  9. The Parrish Lantern
  10. The Bibliomouse
  11. Tell Me A Story
  12. Seaside Book Nook
  13. Rikki’s Teleidoscope
  14. Sam Still Reading
  15. Nishita’s Rants and Raves
  16. Readerbuzz
  17. 2,606 Books and Counting
  18. Laurie Here (US/CA)
  19. Literary Winner (US)
  20. Dolce Bellezza
  21. The House of the Seven Tails
  22. The Book Diva’s Reads (US)
  23. Colorimetry
  24. Roof Beam Reader
  25. Kate’s Library
  26. Minding Spot (US)
  27. Silver’s Reviews (US)
  28. Book’d Out
  29. Fingers & Prose (US)
  30. Chocolate and Croissants
  31. Scattered Figments
  32. Lucybird’s Book Blog
  33. The Book Club Blog
  34. Lizzy’s Literary Life
  35. The Book Stop
  1. Reflections from the Hinterland (US)
  2. Lena Sledge’s Blog
  3. Read in a Single Sitting
  4. The Little Reader Library (UK)
  5. The Blue Bookcase (US)
  6. 1morechapter (US)
  7. The Reading and Life of a Bookworm
  8. Curled Up with a Good Book and a Cup of Tea
  9. My Sweepstakes City (US)
  10. De Boekblogger (Europe, Dutch readers)
  11. Exurbanis
  12. Sweeping Me (US/CA)
  13. Living, Learning, and Loving Life (US)
  14. Beauty Balm
  15. Uniflame Creates
  16. Escape With Dollycas Into A Good Book (US/CA)
  17. Curiosity Killed The Bookworm
  18. Nose in a book (Europe)
  19. Giraffe Days
  20. Page Plucker
  21. Based on a True Story
  22. Read, Write & Live
  23. Devin Berglund (N. America)
  24. Ephemeral Digest
  25. Under My Apple Tree (US)
  26. Annette Berglund (US)
  27. Book Nympho
  28. A Book Crazy, Jane Austen Lovin’ Gal (US)
  29. Love, Laughter, and a Touch of Insanity

12 thoughts on “Boek zoekt plank

  1. Ik ben even gaan hoppen, maar dan in jouw blog, en niet tussen die 64 andere blogs. Kan niet meer meedoen zie ik maar zou ook niet meer mee durven doen. Ten eerste omdat je reeds en mooie muts voor me breide, en ten tweede om dat jarenlang lidmaatschap van bookcrossing/zwerfboeken me méér i.p.v. minder boeken opleverde. Wat ik nu wel weet is dat je een veelzijdig mens bent; judo, breien, boeken, beeldhouwen, bonsaiboompjes en ik geloof ook nog een baan in het onderwijs. Petje af hoor. En veel plezier met de give-away.

  2. CONTINUING TO WRITE -Shuntaro Tanikawa

    A train runs on a single line along the gorge
    monkeys have given up on evolution
    familiar bagpipe sounds are receding
    and I have no choice but to continue writing poetry

    A mother sits on a sofa, nursing her baby
    a sudden explosion surprises a midday street corner
    opinions are noisily voiced in a new morning
    a youth is sulky, reading comics

    so what do they matter?
    An official history lines up only heroes
    projecting old scarred images
    and I have no choice but to continue writing poetry

    I cannot find the end
    because I don’t know the beginning
    Day after day I live with doubts about believing
    Only the sky is limitless, like salvation

    I live with refuse that has no place to go to
    forgetting the names of missing persons
    pawning off offerings to the altar
    unable to distinguish nanometers from light years

    Asked about pros and cons in rapid succession
    I dodge my swaying moods
    I seek supreme bliss deeper than meaning
    I have no choice but to continue writing poetry

    Happy Bloghop

  3. Ik heb belangstelling voor 160 tekens inclusief wit. En eerlijk gezegd had ik nog nooit van een PLINT gehoord …… dus wil ik daar graag mee kennismaken🙂

    1. Hallo Johanna, Wat leuk dat je meedoet, je naam gaat mee in de glazen bol. Plint is een ‘organisatie’ die gedichten en beeldende kunst samenbrengt. Ik ben echt fan. Het aanbod varieert van kaarten tot winkelwagenmuntjes en van kalenders tot keukenschorten. http://www.plint.nl

Geef een reactie

