Een warme deken

Vrienden maken en inspiratie opdoen via het internet, het bestaat echt!

Ik maak al jaren deel uit van de Knitting Community “Ravelry” en daarvoor was ik al lid van Rowan International. Toen bijna iedereen van de Rowansite naar Ravelry ging ben ik ook overgestapt, de Rowanettes hebben daar hun eigen groep en we zijn daar gewoon verder gegaan waar we op de oude Rowansite zijn blijven steken. Dat steken kun je letterlijk en figuurlijk nemen, de site werd slecht onderhouden en haperde te veel en te vaak.

Op de oude site hadden we ieder jaar de Rowan Exchange waar je voor iemand iets breide en ook iets gebreids ontving van een andere breister, heel leuk en gezellig, vaak worden er nog steeds kaartjes over en weer gestuurd met de mensen van wie ik iets kreeg, of voor wie ik iets breide. Ook op Ravelry is deze Exchange blijven bestaan en ik heb mijn cadeautje voor dit jaar al af, het mag pas in september verstuurd worden, dus ik ben goed op tijd🙂 Ik mag alleen nog geen foto plaatsen, want wellicht bekijkt mijn ontvangster mijn blog ook..

De exchange is niet het enige wat we organiseren, dit jaar hebben we ook iets bedacht voor volgend jaar, we gaan een Mystery Blanket maken. Een aantal van ons ontwerpt één of twee vierkanten en iedere maand ontvangen de leden die meedoen een patroon dat ze dan kunnen breien, aan het eind van het jaar worden de vierkanten aan elkaar gezet, zodat iedereen een prachtige, unieke deken heeft. Ik heb me ook aangemeld als ontwerpster van één of twee vierkanten. Ik ben heel benieuwd hoe de dekens eruit zullen gaan zien!

Een andere warme deken is de Pay it Forward 2012, vandaag kreeg ik van mijn lieve, handige collega P een prachtig gastendoekje dat ze heel mooi omgehaakt heeft, een heel fijn kunstwerkje!

Dankjwel!
close up

Verder heb ik voor twee collega’s, die beide vader zijn geworden, alletwee van een dochter, vestjes gebreid. Het was een heerlijk recht-toe-recht-aan project in een simpele ribbelsteek (Garter Stitch Cardigan van Erika Knight) in Wool Cotton van Rowan. Het is fijn dat zo iets simpels toch zo mooi kan zijn.

voor Lize en Sam
Lize?
Sam?

 

Geef een reactie

