Bonsai

Vorig jaar is onze reis naar Japan jammer genoeg niet doorgegaan, maar onze fascinatie voor dit land blijft bestaan. Hopelijk zijn de omstandigheden volgend jaar wel goed en lukt het dan wel om te gaan.

Vandaag stond een klein beetje in het teken van Japan, want ik ben naar een heel gezellige Bonsai tentoonstelling geweest. Een collega van mij is lid van de bonsai-vereniging en vertelde dat hij met zo’n prachtig mini-boompje op de tentoonstelling zou staan en dat maakte het natuurlijk nog interessanter om te gaan.

Jammer genoeg konden Huà en MeiMei alletwee niet mee en omdat ik het alleen toch minder gezellig vond, je kunt dan niet met een ander van gedachten wisselen en favorieten aanwijzen, heb ik mijn moeder mee gevraagd. Gelukkig was ze redelijk goed te pas en het terrein was voor haar ook goed begaanbaar, niet te steil , niet te glad en bijna geen obstakels.

Het mooie was dat zelfs het weer mee werkte! Het was droog en er was zelfs af en toe een zonnetje.

Ik heb ook nog een bonsai gekocht (een Hosta Venusta) en een potje waar ik een stekje van een kamerplant als bonsai in wil laten groeien.

De tentoonstelling was in het Arboretum in De Lutte, dat is echt een aanrader als je eens in de buurt bent!

Een kaboutertuintje!

 

Deze lijkt op een kunstwerk van mijn zusje.
Mijn moeder.
Oostenwind
Mooi
Mijn hosta-bonsai.

Gelukkig gaan we dit jaar in Engeland heel veel tuinen bekijken en misschien volgend jaar in Japan?

One thought on “Bonsai

Geef een reactie

