Pollen-alarm

Het vervelende van een slechtwerkend afweersysteem is dat mijn hooikoorts weer flink opspeelt, niezen, hoesten en rode oogjes! Ik kan zelfs mijn lenzen niet in hebben. Lekker genieten in de tuin zat er vandaag niet echt in, natuurlijk ben ik wel eventjes buiten geweest, maar binnen was het voor mij ‘gezonder’.

Ik heb nog wel een paar foto’s gemaakt omdat er steeds meer gaat bloeien en natuurlijk raakt er ook het één en ander uitgebloeid.

Clematis

Wit met roze

Bijna in bloei.
Head gardener.

 

 

Omdat ik een beetje naar binnen verbannen was en ik toch iets gezelligs wilde gaan doen, heb ik lekkere broodjes gebakken. We hebben er een paar over en die neem ik morgen mee naar school voor de lunch. Ik ben benieuwd hoe het morgen op school gaat: veel berken, veel gras en open ramen, we zien wel hoe het gaat. Misschien toch maar even een extra afspraak maken met de alternatieve therapeute? Wachten tot juli lijkt me op dit moment niet echt raadzaam.

Zelfgemaakte broodjes met zelfgemaakte jam, heerlijk.
Paarse clematis.

 

4 thoughts on “Pollen-alarm

  1. Hoi, die Karin.. ! Waarom ga je niet eeens een keer naar een AYURVEDISCH arts. Wordt vergoed door jouw verzekering en is absoluut werkzaam. Google maar eens. “AYURVEDA, HOOIKOORTS.. arts woonplaats” , LFS en GRTJS van Tien. 🙂

    1. Dankjewel voor de tip, Tieneke, maar ik ben net dit jaar begonnen bij een ‘natuurgenezer’ en dat bevalt eigenlijk goed. Alleen reageer ik nu iets heftiger op allerlei zaken, maar dat schijnt erbij te horen.
      Ik houd jouw aanbeveling zeker in gedachten.

  2. Of Hollandse, of Vlaamse pollen, ze hebben dezelfde allergische effecten – ik ‘voel’ hard met je mee, en schrijf dit op met net ingesmeerde oogranden.

Geef een reactie

