Te snel

Soms gaat het dagelijkse leven zo snel, dat er nauwelijks tijd voor reflectie is. Zo is het mij de afgelopen weken eigenlijk wel vergaan. Op school is alles hectisch, er zijn veel zieken en nu is er zelfs een interimmanager. Ik probeer er nuchter en kalm onder te blijven, maar er zijn natuurlijk inval-uren die toch een aanslag op mijn gezondheid blijven.

Maar daar wil ik eigenlijk niet over bloggen, dat is gewoon werk en dat moet het ook blijven.  Er zijn genoeg andere dingen die ook voorbij vliegen en waar ik wel even bij stil wil staan. Het is uiteindelijk toch lente geworden en onze tuin is druk bezig de lange winter te boven te komen, in de tuin hebben we veel grappige gasten. Zo is er de brulkikker die onze MeiMei het leven zuur maakt, omdat haar slaapkamer aan de tuinkant ligt, maar we hebben ook twee scharrel-eenden, een koppeltje dat iedere dag even gezellig bij ons komt buurten. Als ze samen in de vijver zitten, is die meteen vol.

Jeremiah

Huà heeft al flink in de tuin gewerkt en het resultaat mag er wel zijn, er groeit en bloeit al enorm veel en ik ben ontzettend blij met het prachtige kleurenschema. Ook de hommels, bijen en vlinders genieten volop, want het is een drukte van belang in de border.

Het wordt steeds mooier!

Wat ook heel fijn is: onze MeiMei is prachtig bruin en goed Franssprekend teruggekeerd uit Biarritz, dat hebben we met een klein, maar heel gezellig feestje gevierd en dat konden we zelfs in de tuin doen! Ik heb de nieuwste hype “Whoopies” gebakken en een marshmallowtaart, het ging er allemaal in als koek.  Fijn dat het kon, want na de zomer is ook onze jongste het huis uit!

Maar eerst gaan we nog lekker samen naar de Olympische Spelen in Londen.

4 thoughts on “Te snel

  1. Hallo Judith, de tuin is echt genieten nu, hoewel de pollen ook vrolijk ronddansen, probeer ik toch zoveel mogelijk buiten te zijn.
    Onze zoon had het nest redelijk snel verlaten, eerst een periode ‘parttime’. Vanaf vrijdag logeerde hij in het weekend gezellig bij vrienden in de stad en door de week lekker bij ons voor de structuur.. Nu woont hij in Utrecht en dat is ook heel leuk! Onze oudste dochter woont in Enschede, zomers wandel ik daarnaar toe, dat is een uurtje lopen, dus soms terug wandelen en soms met de bus terug.
    Wij wonen wel in de gemeente Enschede, maar niet in de stad.

    1. Wat leuk dat je “zo even” naar je dochter kan wandelen! Ik kan me voorstellen dat mijn zonen lekker lang blijven hangen, zijn vóór alles ontzettend lui.🙂 We zullen zien!

  2. Jammer dat je het zo druk heb op het wek, maar relaxen in de jullie tuin is vast heel prettig. Leuk, die eenden en kikkers die even langskomen.

    Na de zomer heb je dus een “empty nest”? Tjonge, dat zal wel even wennen zijn. Ik heb twee jongens (13 en 15), die blijven vast tot hun 35e hangen. Denk je niet?

Geef een reactie

