Omgooien

Met de komst van mijn nieuwe blog wordt het tijd dat ik de boel een beetje omgooi. Omdat ‘schrijveninenschede’ voornamelijk over schrijven gaat, verhuis ik een aantal van mijn pagina’s op deze blog naar die blog. Dan hou ik hier weer wat meer ruimte over voor andere dingen, want er blijft natuurlijk genoeg over.

Zo blijft er genoeg te breien over! Dit weekend heb ik namelijk alweer een Pay it Forward-cadeau afgemaakt, een heerlijk zachte sjaal, die straks eerst nog even gewassen moet worden en daarna maak ik er wel een fotootje van. Hij is dit keer voor mijn collega P, die ook heeft beloofd om iets voor mij te maken. Verder heb ik vandaag de eerste steken opgezet voor het (paas)konijn van Carlos en Arne. Het wordt een prachtig dier, want ik heb crème-kleurig garen met een gouddraadje erdoor.

Ook op kook- en bakgebied blijf ik hier gewoon actief. Zo heb ik vandaag mini-brioches gebakken en die zijn goed gelukt. Het recept heb ik gevonden bij http://onno-indekeuken.blogspot.com. Ik heb ze alleen zonder chocola gemaakt en ik heb ze nadat ik ze in de vormpjes heb gedaan ook nog laten rijzen, maar dat was niet zo’n goed idee, want door het plastic zijn ze een beetje uit vorm geraakt. Maar dat weet ik dan weer voor een volgende keer. Smaak en structuur waren erg goed, dus het recept is zeker het proberen waard.

Voor het rijzen.
Na het bakken.
Mooie structuur.

 

Verder hebben we ons vandaag opgegeven voor de marathon in Krems, Huà rent de hele en ik nordic de halve. Nu dus maar weer flink in training!

Geef een reactie

