Koninginnedag 2012

Het is een prachtige dag, de zon schijnt, mooie blauwe hemel en alletwee vrij! Wat ga je dan doen?

Nou, dat is makkelijk genoeg: Huà is druk aan het werk geweest in de tuin, de overwinteraars, zoals de mooie boerenbegonia,  mogen zo langzamerhand weer naar buiten en een aantal planten die de winter niet overleefd hebben, moeten er uit om plaats te maken voor nieuwe planten. Zo verwelkomen we in ieder geval twee nieuwe clematissen, ik hoop dat het ze hier een beetje bevalt.

En ik ben aan de lenteschoonmaak begonnen, het keukenrek werd zo langzamerhand meer een dumpplaats voor keukendingen in het algemeen, dan dat het het handige en overzichtelijke rek was, dat het oorspronkelijk was. Ook hier was het een beetje wegdoen van dingen die we niet (meer) gebruiken. Een aantal van die dingen hebben onderdak gevonden bij de uithuizige kinderen en wat kapot is gaat naar de vuilstort, watt niet kapot is en niet door ons of de kinderen gebruikt wordt, neemt zoonlief mee naar de weggeefwinkel, dan vindt het hopelijk nog een goed huis.

Verder heb ik een stukje gewandeld, ik was eigenlijk benieuwd naar de koninginnedagfestiviteiten bij ons in het dorp, maar daar was ik al te laat voor, om twee uur was het al afgelopen en stond er ook echt niets meer. Ik heb niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb….

De rest van deze vakantieweek wordt op een aangename manier ingevuld. Ik heb gelukkig mijn stem weer terug, vrijdag t/m zondag was het een ramp, maar morgen kan ik gezellig kletsen met mijn Kleinzoon, we gaan samen winkelen en misschien ook nog even langs de kinderboerderij. Woensdag ga ik voor het eerst in mijn leven naar een voetbalwedstrijd, ik ben heel benieuwd wat FC Twente er tegen Heerenveen van maakt. Donderdag is gereserveerd voor een cultureel dagje Utrecht, daar ga ik met zoonlief naar de tentoonstelling God save the queen over de punk- en kraakbeweging in de jaren ’77 – ’84 van de vorige eeuw, een periode de me na aan het hart ligt. Er blijft vast ook nog wel tijd over om te winkelen.

Dat is toch een heerlijk vakantieweekje?

Geef een reactie

