Pasta!

Wij houden heel erg van koken zonder pakjes en zakjes en we houden niet van E-nummers. Als we koekjes of gebak in huis hebben, dan zijn die meestal zelf gebakken, want dat is niet alleen veel lekkerder, het is ook heel leuk om te doen.

Laatst was ik op het internet aan het surfen naar aanleiding van een chocoladeblog waar ik op gestuit was en toen kwam ik een aantal recepten tegen om zelf pasta te maken en daar heb ik natuurlijk een paar aantekeningen van gemaakt en uiteindelijk heb ik vanmiddag uit school de benodigde chocola gekocht, want de rest van de ingrediënten had ik gewoon in huis en ik ben aan de slag gegaan.

300 gram chocolade (au bain marie) gesmolten, daar 150 gram roomboter doorgeroerd (nog steeds au bain marie) en toen de boter goed door de chocola gemengd was, heb ik er een blikje gecondenseerde melk (Friese Vlag) en een zakje vanillesuiker doorgeroerd, gewoon roeren tot een homogene massa is ontstaan en dan overgieten in de potjes.

Ik had twee potten vol.

chocopasta, heerlijk!

Trouwens, je moet het niet in de koelkast bewaren, dan wordt het te hard. Ik denk dat lang bewaren toch niet lukt🙂

Edit: Je kunt het van alle smaken chocola maken, ik heb melkchocola gekozen. Natuurlijk kun je er ook gehakte noten doormengen, maar daar ben ik allergisch voor, dus laat ik dat maar weg. Ik wil in ieder geval een keer experimenteren met Tony Chocolony melk/noga-chocola

Nieuwe smaak!

Geef een reactie

