Lente-uitjes

Sinds een paar weken maak ik iedere zaterdag een pannetje soep voor oma.  Om inspiratie op te doen heb ik een soepenboek gekocht en ik struin ook regelmatig het internet af voor nieuwe (of juist oude) recepten. Omdat wij ook wel een bordje soep lusten, maar ik alleen vegetarische varianten. Tot nu toe vond oma alles gelukkig heel erg lekker en ik ben erg benieuwd hoe ze de smaak van deze week vindt.

Want het ruikt heerlijk in de keuken en het hapje dat ik geproefd heb om te checken of er van alles voldoende in zat beviel mij wel erg goed. Het was een heel simpel recept, een klontje boter, een ui, een paar bosjes lente-ui, drie aardappels, groentebouillon en (soja)room. Ik heb er nog wel een teentje knoflook bij in gedaan, gewoon omdat ik gek ben op knoflook🙂

De ui en de lente-ui in de boter in ongeveer tien minuten op een laag vuurtje zacht laten worden, met het deksel op de pan. Daarna de in blokjes gesneden aardappel en de bouillon erbij doen en aan de kook brengen en dan een half uurtje zachtjes laten pruttelen, weer met het deksel op de pan. Dan van het vuur nemen en met de staafmixer glad roeren, dan de room erdoor roeren en eventueel nog wat citroensap toevoegen. Dan proeven en op smaak brengen met wat zwarte peper.

Dat is toch een lekker soepje voor de lente?

6 thoughts on “Lente-uitjes

  1. Dat klinkt als een sjiekere versie van preisoep – mjam!😀
    Enne, ik hoop spoedig een fabuleus soeprecept te posten dat oma misschien ook lekker vindt: Thaise wortelsoep!!!

Geef een reactie

