Even afwachten

Ik doe al een aantal jaren mee met de jaarlijkse Rowan Exchange. Die is ooit begonnen op de site van Rowan, maar hij is mee verhuisd naar de Ravelry site. In voorgaande jaren heb ik al leuke dingen voor mensen gebreid die ik alleen via het forum ken en ik heb ook prachtige dingen gekregen, ook van mensen die ik alleen via deze ‘breisites’ ken.

Ik heb al cadeaus gestuurd naar Engeland, Nieuw Zeeland, België en Griekenland, om maar een paar landen te noemen, de door mij ontvangen pakjes kwamen o.a. uit Spanje, Engeland en ook België.

Het begint ieder jaar met de aankondiging dat je je weer aan kunt melden, als je dat doet dan krijg je een vragenlijst die je zo eerlijk mogelijk in moet vullen, dan weet degene die iets voor je gaat breien waar je eventueel allergisch voor bent of welke kleuren je absoluut spuuglelijk vindt. Het is altijd weer leuk om die lijst in te vullen, want ze bedenken altijd wel weer een paar nieuwe vragen erbij. Sinds Ravelry er is, is het ook mogelijk om linkjes in de lijst te plakken van je ‘wishlist’. Je bent dus goed op de hoogte van de smaak van de persoon waar je iets voor breit en je weet ook zeker dat ‘jouw’ breister rekening met jou zal houden.

De sluitingsdatum voor het insturen van de vragenlijst van tien april en nu kan ieder moment het mailtje komen met de naam en de ingevulde vragenlijst van degene waar ik voor ga breien. Dan begint de pret pas goed, op Ravelry wordt een beetje geprobeerd om er achter te komen wie voor wie iets moet maken. Maar pas in september mogen de pakjes verzonden worden, we hebben dus ruim de tijd om er iets moois van te maken.

Natuurlijk is er ieder jaar een thema, we mogen allemaal ideeën indienen en dit jaar is mijn idee gekozen: Fit for a Queen (the queen being the person you knit for), misschien brei ik er wel een corgi bij.

Uit: Knitted Royal Wedding

2 thoughts on “Even afwachten

Geef een reactie

